آخرین اخبار

جهاد اقتصادی با استفاده از الگوی دفاع مقدس کشور را به موفقیت می‌رساند


جهاد اقتصادی با استفاده از الگوی دفاع مقدس کشور را به موفقیت می‌رساند

به گزارش خبرنگار ایکنا، سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز، سه‌شنبه 27 شهریور در اولین رویداد ملی جهادگران و الگوهای موفق کسب و کار بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور با تبریک فرا رسیدن هفته وحدت و هفته دفاع مقدس گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده‌اند اقتصاد اولویت امروز کشور است و به همین منظور جهاد در اقتصاد یک اصل است و جهاد اقتصادی کاری زیبنده محسوب می‌شود.

 

وی افزود: ملت ایران تجربه خوبی از جهاد اقتصادی در دفاع مقدس دارد و با وجود اینکه کشور شرایط خاصی در آن زمان داشت و نیروی دفاعی دستخوش تغییر شده بود، ثبات سیاسی وجود نداشت، ساختارها از حالت آمادگی خارج شده بودند و محاسبات نظام سلطه این‌گونه رقم خورده بود که اگر هر کشوری به ایران حمله کند موفق خواهد شد و به همین خاطر عراق به ایران حمله کرد. در آن مقطع امام راحل دفاع مردم‌پایه را شکل دادند و اگر مردم نبودند موفقیت در دفاع مقدس حاصل نمی‌شد و مقام معظم رهبری هم بارها بر آن تأکید فرموده‌اند.

 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه موفقیت‌های ملت ایران در دفاع مقدس دستاوردهای عظیمی را تحت سایه تفکر علوی و عاشورایی برای کشور رقم زده است، اظهار کرد: با الگوگیری از دفاع مقدس می‌توان مسائل بسیاری را حل و فصل کرد و امروز که فصل جهاد اقتصادی است باید همه پیشران‌ها پای کار بیایند. دفاع مردم‌پایه خیلی ظرفیت دارد و روحیه مقاومت از دل آن بیرون می‌آید. در جهاد اقتصادی نیازمند حرکت عمومی هستیم و این حرکت عمومی توسط پیشران اتفاق می‌افتد و مردم پیشران جهاد اقتصادی هستند. 

 

سردار سلیمانی با بیان اینکه همه مردم باید در عرصه اقتصاد مداخله‌گر و کنشگر باشند، افزود: همه در عرصه اقتصاد نقش دارند و حتی مصرف‌کنندگان هم کنشگر محسوب می‌شوند و لذا نمی‌توان گفت هیچ‌کس نقشی ندارد. جهادگران اقتصادی پیشقراول جهاد اقتصادی هستند و باید تلاش کنند این حرکت توسعه پیدا کند و حرکت عمومی را پیش ببرند.

 

وی بیان کرد: راه مشخص و مسیر معلوم است و ظرفیت هم وجود دارد و این ظرفیت‌ها کم‌نظیر هستند و فقط باید نیروهای پیشران به میدان بیایند. سازمان بسیج در خدمت جهادگران است و به جهادگران برای تکثیر الگوها کمک خواهد کرد. همه ما باید تلاش کنیم در مسیر تحقق ایران قوی پیش برویم؛ ایرانی که تمدن آن شهره عالم است.

 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه ملت ایران برای تحقق تمدن‌ نوین اسلامی نیازمند بازیابی عظمت خود است، گفت: شکوفایی اقتصادی در این عرصه نقش مهمی دارد و اصناف و بازاریان و تولیدکنندگان پیشران توسعه اقتصادی هستند. اگر این پیشران شکل بگیرد علاوه بر تأمین نیازهای ملت ایران، نیاز ملت‌های منطقه را تأمین خواهیم کرد و ایران به یک کشور اثرگذار اقتصادی در منطقه و جهان تبدیل خواهد شد.

 

سردار سلیمانی در پایان گفت: جهاد اقتصادی با تمسک به رهنمودهای مقام معظم و با تکیه بر ملت ایران و استفاده از الگوی دفاع مقدس ما را به یک کشور موفق اقتصادی تبدیل خواهد کرد. در این عرصه باید از همه ظرفیت‌های کشور و نظام استفاده شود. در کشور نه مشکل نقدینگی است و نه مشکل منابع و اگر هم ناترازی‌هایی مانند ناترازی انرژی وجود دارد می‌توان با استفاده از دانش بومی و جهادگران این ناترازی‌ها را حل کرد.

انتهای پیام

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا