اقتصاد کلاناقتصادی > اقتصاد کلان

خاموشی شعله المپیک، فتیله منطقه یورو را پایین کشید



خاموشی شعله المپیک، فتیله منطقه یورو را پایین کشید

نظرسنجی نشان داد که فعالیت تجاری منطقه یورو در این ماه به شدت و به طور غیرمنتظره‌ای کاهش یافت، زیرا خدمات این بلوک ثابت شد در حالی که رکود در تولید شتاب گرفت.

به گزارش ایسنا، به نظر می رسد رکود به طور گسترده با آلمان به عنوان بزرگترین اقتصاد اروپا نمایان شد و این کاهش با فرانسه بدتر شد زیرا پس از تقویت المپیک در ماه اگوست به حالت انقباض بازگشت.

این موضوع باعث شد تا بانک مرکزی اروپا برای کاهش سیاست‌های بیشتر خود اقدام کند و یورو سقوط کرد و در مسیر بزرگترین سقوط روزانه خود در برابر دلار آمریکا در بیش از سه ماه گذشته بود.

شاخص ترکیبی مدیران خرید منطقه یورودر این ماه نسبت به ۵۱ ماه آگوست به ۴۸.۹ سقوط کرد. نظرسنجی رویترز پیش‌بینی کاهش ‌به ۵۰.۵ را داشت.

خوش بینی منطقه یورو با خاموش شدن شعله المپیک، نیز خاموش شد و تقاضای کلی با سریع ترین نرخ در هشت ماه گذشته کاهش یافت. شاخص کسب‌وکار جدید از ۴۹.۱ به ۴۷.۲ سقوط کرد. شاخص مدیران خرید خدمات از ۵۲.۹ به ۵۰.۵ سقوط کرد که کمتر از همه انتظارات در نظرسنجی رویترز بود که کاهش کمتری را به ۵۲.۱ پیش بینی کرده بود.

بازده اوراق قرضه دولتی منطقه یورو بر اساس داده ها کاهش یافت و بازده بدهی آلمان بیشترین کاهش را داشت.

رویترز گزارش کرد که اقتصاددان ارشد بانک مرکزی اروپا هفته گذشته گفت که بانک مرکزی اروپا باید به کاهش تدریجی نرخ بهره ادامه دهد، اما ممکن است در صورت تزلزل اقتصاد، کاهش نرخ بهره را تسریع کند.

انتهای پیام



منبع ایسنا

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا