آخرین اخبار

خبر مهم برای متقاضیان نهضت ملی مسکن | تصمیم دولت چهاردهم درباره نهضت ملی مسکن چیست؟



خبر مهم برای متقاضیان نهضت ملی مسکن | تصمیم دولت چهاردهم درباره نهضت ملی مسکن چیست؟

به گزارش همشهری آنلاین، سرپرست معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، گفت: از حدود ۵ سال گذشته تاکنون، برای متقاضیان مؤثر مسکن که در سامانه مسکن حمایتی واجد شرایط شناخته شدند، ۳۸۰ هزار واحد عملیاتی و اجرایی شده و ۲۰ هزار واحد از واحدهای آغاز شده به مردم تحویل شده است.

مسعود بیات‌منش با بیان اینکه ۳۶۰ هزار واحدی که هم‌اکنون در مرحله ساخت است، بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، از برنامه تحویل این واحدها در صورت تأمین منابع مالی تا سال ۱۴۰۴ خبر داد.

بیات‌منش اظهار کرد: در جلساتی که در روزهای گذشته با مدیرکل بانک مرکزی داشتیم، بانک مرکزی تعهد کرده است تا ۱۵۰ همت از منابع بانکی را پرداخت کند که با تزریق این منابع به بانک‌ها، تعهدات ما در بخش مسکن برای متقاضیان مؤثر سرعت خواهد گرفت.

کلید جدید برای گشایش بازار مسکن

مدیرعامل صندوق ملی مسکن در نشست شورای مسکن شرکت بازآفرینی شهری، از آمادگی این صندوق برای مشارکت با شرکت بازآفرینی شهری در اجرای طرح کلید به کلید در بازار مسکن خبر داد.

محمدرضا مهدیار اسماعیلی با اشاره به اینکه در برنامه هفتم بر ساخت مسکن توسط بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی تأکید شده است، تصریح کرد: مهم‌ترین محور ساخت مسکن توسط بخش خصوصی، شرکت بازآفرینی شهری ایران است و صندوق ملی مسکن آماده است در این طرح همکاری کند.

بهره‌برداری از نخستین نیروگاه زمین‌گرمایی خاورمیانه در ایران

نخستین نیروگاه زمین‌گرمایی خاورمیانه تا پایان امسال در شهرستان مشگین‌شهر اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد. برای ساخت این نیروگاه حدود ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته و ظرفیت تولید آن ۲۵۰ مگاوات برق است.

مهران گلابکش، قائم‌مقام و معاون توسعه طرح‌های شرکت مادر تخصصی برق حرارتی، پیشرفت کلی اجرای این پروژه را ۹۳ درصد اظهار کرد و گفت: برای اکتشاف و استخراج منابع زمین‌گرمایی یاد شده، حفر چندین حلقه چاه به عمق حدود سه هزار متر و با ظرفیت تولید ۳۰ مگاوات انجام شده است که در فاز نخست پنج مگاوات از این ظرفیت به‌زودی وارد مدار می‌شود.

اختصاص ۴۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار به آب‌رسانی روستایی

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از آب‌رسانی به ۶۳۰۰ روستای دارای تنش آبی و بهره‌مند شدن ۳.۵ میلیون نفر از آب شرب پایدار در این روستاها از ابتدای شروع طرح جهاد آب‌رسانی در سال ۱۴۰۰ تا به امروز خبر داد.

هاشم امینی از ارتقای وضعیت پایداری آب‌رسانی به روستاهای مواجه با تنش‌آبی در سه سال گذشته خبر داد و گفت: تعداد کل روستاهای دارای آب پایدار در کشور تاکنون به ۲۷ هزار روستا رسیده و جمعیت تحت پوشش خدمات آب به بیش از ۸۷ درصد جمعیت روستایی کشور افزایش یافته است.

معامله ۲۵۹ کیلوگرم شمش طلا در مرکز مبادله

در پنجاه و سومین جلسه حراج شمش طلا، کل ۲۵۹ کیلوگرم شمش طلای استاندارد عرضه شده در حراج‌های عمده و خرد با میانگین قیمت پنج میلیارد و ۱۴۰ میلیون تومان به ازای هر شمش طلای استاندارد معامله شد.

طی ۵۳ حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران، ۱۰ هزار و ۲۸۹ کیلوگرم شمش مورد دادوستد قرار گرفت که درنتیجه آن نزدیک به ۴۶ هزار میلیارد تومان ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد کشور وارد شد.

رکورد ۲ ماهه ارزش معاملات زده شد

با بهبود وضعیت بورس تهران، ارزش معاملات خرد بازار در روند صعودی قرار گرفته و در معاملات روز چهارشنبه با ثبت رقم ۶۱۸۱ میلیارد تومان، عملاً رکورد بالاترین ارزش معاملات در دو ماه اخیر شکسته شد.

افزایش نرخ دلار نیمایی یکی از موتورهای محرک بازار سرمایه است که اگر با کاهش نرخ بهره همراه شود، می‌تواند زمینه‌ساز رشد پیوسته بازار سهام را فراهم کند. در همین راستا شاخص کل بازار سرمایه در طول یک هفتهٔ گذشته نزدیک ۱۰۰ واحد بالا آمده است که به نظر می‌رسد نویدبخش پایان روزهای رکودی بازار سرمایه است.

همچنین وضعیت شاخص هم‌وزن نیز مشابه شاخص کل بازار سرمایه بوده، و در طول دو هفته گذشته نزدیک به ۷۰ هزار واحد (۱۱ درصد) رشد را تجربه کرده است.

کاهش ۴۱۹ میلیون دلاری صادرات فولاد

طبق آمارهای رسمی، صادرات زنجیره فولاد کشور پنج‌ماهه سال جاری حدود ۱۳ درصد معادل ۶۰۰ هزار تن کاهش پیدا کرده و درآمد این حوزه به میزان ۴۱۹ میلیون دلار نسبت به ۵ ماهه سال قبل کاهش پیدا کرده است.

بر اساس این آمار صادرات تیرآهن در ۵ ماهه امسال ازنظر وزن ۸ درصد افزایش داشته اما ازنظر ارزش ۱۰ درصد افت کرده است. البته صادرات میلگرد با رشد ۲۴ درصدی در وزن و ۱۵ درصدی در ارزش مواجه بوده است.

منبع خبر: جام جم آنلاین

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا