آخرین اخبار

خودروی برقی مزدا با قابلیت شارژ خارق العاده

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، شرکت «مزدا» قصد دارد با خودروی EZ-۶ وارد بازار وسایل نقلیه برقی شود.

این خودروی سدان مجهز به فناوری های پیشرفته در چرخه CLTC می تواند با یکبار شارژ تا ۶۰۰ کیلومتر را طی کند. استاندارد جدید CLTC شامل سه مرحله تست رانندگی آهسته، متوسط، سریع است. مزدا قصد دارد از این طریق چالش برد که یکی از مشکلات بزرگ پیش روی خودروهای برقی است را برطرف کند.

EZ-۶ با برد قابل توجه خود یک باتری ۶۸.۸ کیلووات ساعتی و موتور برخی ۱۹۰ کیلوواتی دارد. علاوه بر آن مزدا برای مشتریانی که خواهان برد بیشتر هستند، یک نسخه خودروی برقی با برد گسترده (EREV) را نیز ارائه می کند.

این سیستم نوآورانه یک موتور بنزین ۹۳ اسب بخاری را با یک موتور برقی ۱۶۰ کیلوواتی ترکیب می کند تا به برد ۱۳۰۱ کیلومتر برسد. همچنین این خودروی برقی فقط در ۱۵ دقیقه از ۳۰ تا ۸۰ درصد شارژ می وشد.

این خودرو دارای ویژگی های نوآورانه و لوکس متعددی است. EZ-۶ یک نمایشگر اطلاعات ۱۴.۶ اینچی، یک خوشه ابزار دیجیتال و یک نمایشگر بالاسری واقعیت افزوده ۵۰ اینچی دارد. تراشه اسنپ دراگون ۸۱۵۵ کوالکام نیز در کابین به کار برده که کنترل وضعیت هوا، تنظیمات صندلی و قابلیت های سرگرمی را برعهده دارد.

در کنار این موارد می توان به سیستم نورپردازی با ۶۴ رنگ، سیستم صوتی سونی با ۱۴ بلندگو، سان روف پانورامیک و غیره که در خودرو به کار رفته اشاره کرد.

«ماساهیرو مورو» مدیر ارشد اجرایی این شرکت ژاپنی در آوریل اشاره کرده بود «مزداEZ-۶» گامی بلند در زمینه تلاش های تولید خودروی برقی در این شرکت است. این وسیله نقلیه با همکاری شرکت «چانگان اتومبیل»ساخته می شود.

مورو همچنین تاکید داشت: EZ-۶ با هدف تامین ترجیحات مشتریان چینی ساخته می شود.

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا