آخرین اخبار

خوشبینی به بهبود معیشت


در این میان یکی از مؤلفه‌های مهم، شاخص اعتماد مصرف‌کننده است. شاخص اعتماد مصرف‌کننده، یک شاخص اقتصادی است که میزان خوشبینی مصرف‌کنندگان نسبت به وضعیت کلی اقتصاد و وضعیت مالی شخصی آنها را اندازه‌گیری می‌کند. اعتماد بیشتر مصرف‌کننده، نشان‌دهنده و منعکس‌کننده مصرف بالاتر است. این شاخص براساس نظرسنجی‌های فصلی از مصرف‌کنندگان به‌دست می‌آید. نتایج گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس نشان می‌دهد، براساس شاخص‌های اعتماد و انتظارات مصرف‌کننده، خوش‌بینی مصرف‌کنندگان نسبت به شرایط اقتصاد کلان و وضعیت آتی اقتصاد کشور در تابستان ۱۴۰۳، نسبت به سه ماه پیش از آن افزایش یافته است. هرچند براساس شاخص وضعیت فعلی اقتصاد در تابستان، وضعیت اقتصاد کلان نسبت به سه ماه گذشته بدتر ارزیابی شده است. همچنین، این گزارش وضعیت هرکدام از ابعاد شاخص اعتماد مصرف‌کننده همچون وضعیت کلی اقتصاد، بیکاری و قدرت خرید را نیز مشخص کرده است.

خوشبینی به بهبود معیشت

 



منبع خبر: جام جم آنلاین

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا