ورزشی > فوتبال، فوتسال

درخشان: تختی نفس پرسپولیس را گرفت/ چمن متخصص می‌خواهد نه باغبان



درخشان: تختی نفس پرسپولیس را گرفت/ چمن متخصص می‌خواهد نه باغبان

پیشکسوت پرسپولیس درباره بازی این تیم برابر چادرملو گفت: چمن ورزشگاه تختی به حدی بلند بود که بازیکنان پرسپولیس به راحتی نمی‌توانستند توپ را جابجا کنند و با این شرایط برد پرسپولیس برابر چادرملو کار بزرگی بود.

حمید درخشان در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این پرسش که آیا پرسپولیس در بازی با چادرملو نسبت به بازی با پاختاکور بهتر شده بود یا خیر؟ اظهار کرد: اشکال بزرگی که شاید خیلی به این موضوع توجه نمی‌کنند این است که شرایط پرسپولیس در بازی خارج از خانه در لیگ نخبگان با بازی در لیگ برتر متفاوت است و هر کدام شرایط خاص خود را دارد. در این هفته از رقابت‌های لیگ برتر که پرسپولیس در ورزشگاه تختی به مصاف تیم چادرملو رفت چمن ورزشگاه به حدی بلند بود که بازیکنان به راحتی نمی‌توانستند توپ را جابجا کنند و این موضوع روی سرعت بازی و عملکرد بازیکنان تاثیر نامطلوب گذاشته بود.

وی افزود: چمن ورزشگاه تختی به حدی بلند بود که بازیکنان اصلا نمی‌توانستد توپ را به گردش درآورند و همین مساله سبب شده بود که بازیکنان به پاس‌های بلند بسنده کنند. چمن مناسب نیاز به بررسی علمی دارد که این موضوع تنها توسط افراد متخصص امکان‌پذیر است نه باغبان! متاسفانه متخصص چمن نداریم و اصول علمی در پرورش چمن رعایت نمی‌شود. در حال حاضر به جز یک یا دو مورد بقیه استادیوم‌ها چمن باکیفیت ندارند و اصول علمی در آنها رعایت نشده است.

بازیکن پیشین پرسپولیس تصریح کرد: بلندی چمن، بازی را برای هر دو تیم سخت کرده بود و واقعا نفس پرسپولیس را گرفت تا بتواند ۳ امتیاز بازی را از چادرملو بگیرد. واقعا با این شرایط چه انتظاری می‌توانیم داشته باشیم که فوتبال پیشرفت کند و تیم‌ها بازی باکیفیتی ارائه دهند. البته پرسپولیس اشتباهات زیادی داشت و همان طور که برابر پاختاکور بازی خوبی ارائه نداد در این بازی نیز عملکردش اصلا راضی کننده نبود.

درخشان همچنین در پاسخ به این پرسش که به نظر شما دلیل مصدومیت‌های پرتعداد پرسپولیس که جدیدترین آن اورونوف و کنعانی‌زادگان است، چیست؟ خاطرنشان کرد: بلندی چمن و نامناسب بودن زمین تاثیر زیادی بر افزایش تعداد مصدومیت‌های پرسپولیس داشت. شک نداشته باشید که چمن نامناسب تبعات زیادی دارد که یکی از تبعات آن بالا رفتن میزان آسیب دیدگی بازیکنان است. از سوی دیگر جابجایی مکان بازی‌ها یکی دیگر از عوامل افزایش میزان آسیب دیدگی بازیکنان پرسپولیس است. این تیم چون جای مشخصی برای بازی ندارد اکنون خانه به دوش است و هر بار به دنبال جای مناسبی برای بازی است به هر صورت معتقدم با این وضعیت برد پرسپولیس برابر چادرملو کار بزرگی بود.

انتهای پیام

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا