استان ها > مازندران

دریای مازندران مواج می‌شود/ باران در راه مازندران



دریای مازندران مواج می‌شود/ باران در راه مازندران

ایسنا/مازندران معاون‌توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران از مواج شدن دریا خبر داد و گفت: این سامانه با وزش باد شمالی و شمال شرقی فعال شده و زمان فعالیت از عصر دوشنبه ۲۳ تا اوایل وقت چهارشنبه ۲۵ مهر ماه جاری است.

احمد اسدی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه اثر سامانه جوی را مناطق ساحلی و دور از ساحل استان مازندران دانست و اظهار کرد: نوع مخاطره وزش باد و مواج شدن دریا خواهد بود.

معاون هواشناسی مازندران گفت: بیشینه سرعت وزش باد تا ۱۳ متر بر ثانیه (۴۷ کیلومتر بر ساعت) از سمت شمال شرقی و بیشینه ارتفاع موج قابل ملاحظه تا ۱.۸ متر (ارتفاع موج قابل ملاحظه تا ۱.۸ متر) است.

اسدی اثر مخاطره این سامانه بارشی در سطح دریای را، غرق شدن قایق‌ها و شناورهای گردشگری، اختلال در فعالیت‌های صیادی، اختلال در تردد شناورهای کوچک و متوسط از پیامدها بوده و فعالیت‌های گردشگری، صیادی با قایق‌ها و شناورهای متوسط ممنوع و ‌مراقبت در فعالیت‌های دریانوردی برشمرد.

وی با اشاره به پیش‌بینی وضع هوای استان مازندران گفت: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیـش‌یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی استان مازندران در روز سه‌شنبه ۲۴ مهر درمناطق غربی استان، نیمه ابری گاهی با افزایش ابر، وزش باد و بارش پراکنده و در مناطق مرکزی و شرقی استان، صاف تا نیمه ابری گاهی با افزایش ابر و وزش باد همراه است.

معاون هواشناسی مازندران گفت: در روز چهارشنبه ۲۵ مهر آسمان استان، صاف تا نیمه ابری و در روز پنج شنبه ۲۶ مهر نیز صاف تا  نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

اسدی گفت: در روز جمعه۲۷ مهر آسمان مازندران صاف تا نیمه ابری از اواخر روز با افزایش ابر و از شب در مناطق غربی استان با رگبارو رعدوبرق پراکنده و وزش باد همراه خواهد بود.

وی ادامه داد: در روز شنبه ۲۸ مهر نیز آسمان، ابری همراه با بارش پراکنده، وزش باد نسبتاً شدید موقتی و کاهش دما و از شب با بارندگی همراه است.

انتهای پیام

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا