ارتباطات و فن آوری اطلاعات

دعوت از رتبه‌های برتر کنکور برای همکاری در پژوهشگاه ارتباطات



دعوت از رتبه‌های برتر کنکور برای همکاری در پژوهشگاه ارتباطات

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سیدستارهاشمی روز پنج شنبه در دیدار با رتبه‌های برتر کنکور برای حضور و فعالیت در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات وابسته به وزارت ارتباطات و بهره گیری از دانش آن‌ها دعوت به همکاری کرد.

هاشمی در این نشست و گپ و گفت دوستانه با نفرات برتر کنکور ریاضی و فنی که در مدت زمان نزدیک به سه ساعت در محل دفتر کار وزیر برگزار شد، با تبریک موفقیت آنان در آزمون سراسری اظهار داشت: مسائل بسیاری در کشور داریم و در عین حال ظرفیت های خوبی هم وجود دارد، شما به عنوان آینده سازان و نخبگان کشور بمانید و این مسائل را حل کنید.

وی خطاب به ۱۰ نفر برتر کنکور ریاضی امسال، تصریح کرد: شاید پیشنهادهای جذابی از خارج کشور به شما بشود، اما هنر این است که بمانید چرا که شما، طیف نخبگانی کشور را نمایندگی می‌کنید.

وی افزود: در این دوران به طور خواسته یا ناخواسته امکان دارد از فضای جامعه کمی دوره شده باشید اما سعی کنید به ابعاد دیگر زندگی نیز توجه داشته باشید.

هاشمی به لزوم ارائه راه حل برای مسائل کلان کشور از سوی نخبگان و اندیشمندان اشاره کرد و با بیان اینکه حل مسئله نیاز به شناخت دارد، تصریح کرد: برای به دست آمدن شناخت، نیاز به بودن در میدان است و سعی کنید از تمرکز صرف بر فضای نظری فاصله بگیرید و وارد میدان عمل و حل مسله شوید که این موضوع بسیار مهم است.

وزیر ارتباطات که استاد تمام هوش مصنوعی در دانشگاه شیراز نیز هست، با اشاره به تفاوت تحصیل در دبیرستان و دانشگاه، تاکید کرد: سعی کنید در کنار تحصیل در پروژه ها نیز مشارکت داشته باشید.

وزیر ارتباطات با طرح این پرسش خطاب به نفرات برتر کنکور که “شما چه راهکارهایی را برای این ناترازی ها پیشنهاد می کنید؟”، پس از شنیدن پاسخ های آنان گفت: در این رابطه راهکارهای مختلفی ارائه می شود ولی استفاده از ظرفیت هوش مصنوعی در این حوزه بسیار جذاب است و می تواند برای حل این مسئله به خوبی مورد استفاده قرار گیرد.

وی به اهمیت کار جمعی و هم افزایی ظرفیت ها در انجام فعالیت های مختلف علمی و اجرایی در پیشبرد بهتر امور تاکید کرد و افزود: کار تیمی نیاز به از خودگذشتگی و جسارت دارد که باید آن را بیاموزیم و تمرین کنیم.

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان برخی از تجربه های زیسته علمی و اجتماعی طی دوران تحصیل در مدرسه در زادگاه خود یاسوج و سپس مقاطع تحصیلات کارشناسی، ارشد و دکتری در تهران پرداخت و از رتبه های برتر کنکور ریاضی خواست تا قدر این دوران را بدانند و خود را برای خدمت به کشور در عرصه های گوناگون آماده کنند.

وزیر ارتباطات در پایان سخنان خود با معرفی ظرفیت های پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان یکی از بخش های مهم این وزارتخانه اعلام کرد که این افراد می توانند با تهیه سازوکاری از ظرفیت پژوهشگاه به خصوص به صورت جمعی استفاده کنند و این ظرفیت در اختیار آنان است.

نفرات برتر کنکور ریاضی و فنی هم در این نشست دغدغه ها و نقطه نظرهای خود را با وزیر ارتباطات در میان گذاشتند که مهم‌ترین درخواست اصلی آنها، “تقویت بخش خصوصی در کشور” و “رفع برخی چالش‌های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات” بود.

شرکت کنندگان در این نشست همچنین در دفتر کار اصلی وزیر حاضر شدند.

در پایان این نشست نیز هاشمی با تقدیم لوح و هدایایی از نفرات برتر کنکور ریاضی قدردانی کرد.

بازدید نفرات برتر کنکور از بخش های مختلف وزارت ارتباطات و آشنایی با نحوه فعالیت ها از دیگر بخش های برنامه حضور رتبه های برتر آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در وزارت ارتباطات و دیدار و گفت وگو با سیدستار هاشمی بود.

در این نشست، امیرحسین سلیمانی تازه کندی، امیر محمد محقق، احسان رضوی، فرزاد حلاج مقدم، مهدی ابوطالبی، ارشیا شکوری، علی فتحی، رضا گل بهار، اشکان میرزایی و محمد سجاد حسنی اردستانی به ترتیب رتبه‌های یک تا ۱۰ کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ رشته ریاضی حاضر بودند.



منبع مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا