جهان > سیاست خارجی

دیدار صالحی امیری با سرپرست وزارت فرهنگ و معاون اول نخست وزیر گرجستان


وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در دیدار با معاون اول نخست وزیر گرجستان درخصوص همکاری‌های دو کشور در زمینه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش ایسنا، سید رضا صالحی امیری، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشورمان که به دعوت دبیرکل سازمان جهانی گردشگری برای شرکت در مراسم بزرگداشت روز جهانی گردشگری به تفلیس سفر کرده است، با  لوان داویتاشویلی، معاون اول نخست وزیر و وزیر اقتصاد گرجستان دیدار و درخصوص همکاری‌های دو کشور در زمینه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی گفتگو و تبادل نظر کرد.

صالحی امیری با اشاره به مشترکات تاریخی و فرهنگی بین دو ملت ایران و گرجستان و رویکرد دولت جدید برای گشایش افق‌های جدید در روابط با همسایگان بر نقش موثر و مهم ارتقای شناخت مردم دو کشور از فرهنگ و تمدن و ظرفیت‌های گردشگری یکدیگر در این راستا تاکید کرد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشکری و صنایع دستی با تشریح ظرفیت‌های ایران در حوزه مرمت آثار باستانی، صنایع دستی و گردشگری سلامت، آمادگی کشورمان برای همکاری و  تبادل دانش و تجربه با گرجستان در این بخش‌ها را به طرف گرجی اعلام کرد.

معاون اول نخست وزیر و وزیر اقتصاد گرجستان نیز با اشاره به مراودات خوب مردمی بین دو کشور از مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از تمامیت ارضی و حاکمیت گرجستان تشکر کرد و برای گسترش همکاری‌ها در زمینه گردشگری‌، میراث فرهنگی و گردشگری سلامت اعلام آمادگی کرد.

همچنین، سید رضا صالحی امیری، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سفر به تفلیس با سرپرست وزارت فرهنگ گرجستان در محل این وزارتخانه دیدار و گفت‌وگو کرد.  

دیدار صالحی امیری با سرپرست وزارت فرهنگ و معاون اول نخست وزیر گرجستان
دیدار صالحی امیری با سرپرست وزارت فرهنگ گرجستان

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این دیدار برای همکاری در سه حوزه مرمت اشیاء، باستان شناسی و فعالیت نمایشگاهی اعلام آمادگی کرد.  

یوسب باغاتوریا، سرپرست وزارت فرهنگ گرجستان نیز به اهمیت جمهوری اسلامی ایران به لحاظ فرهنگی و تمدنی اشاره و با پیشنهاد تفاهم نامه همکاری در توسعه فعالیت‌های فی مابین اعلام آمادگی کرد.  

سید رضا صالحی امیری با هیات همراه جهت شرکت در اجلاس جهانی گردشگری- تفلیس در تاریخ ۵ و ۶ مهرماه به این کشور سفر کرد.
انتهای پیام

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا