جهان > آمریکا و اروپا

رئیس‌جمهور کلمبیا در مجمع عمومی سازمان ملل نتانیاهو را «جنایتکار» خواند



رئیس‌جمهور کلمبیا در مجمع عمومی سازمان ملل نتانیاهو را «جنایتکار» خواند

«گوستاوو پترو» رئیس‌جمهور کلمبیا در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: «وقتی غزه بمیرد، تمام بشریت خواهد مرد.»

به گزارش ایسنا، پترو روز سه‌شنبه در سخنرانی خود از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به‌دلیل حملات به نوار غزه انتقاد کرد.

پترو گفت: «این بی‌عدالتی است… که منطق نابودی گسترده ناشی از بحران اقلیمی و منطق بمب‌هایی که یک جنایتکار مانند نتانیاهو بر غزه می‌ریزد را در می‌یابیم.»

وی افزود: «وقتی غزه بمیرد، تمام بشریت خواهد مرد. امروز ما ۲۰ هزار کودک کشته داریم. روسای‌جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل به این وضعیت می‌خندند.»

رئیس‌جمهور کلمبیا گفت که تنها صدای قدرت‌های جهانی در صحنه بین‌المللی شنیده می‌شود.

او بیان کرد: «قدرت یک کشور دیگر توسط قدرت سیاسی و اقتصادی نشان داده نمی‌شود، بلکه با نابودی بشریت مشخص می‌شود. به آن دسته از ما که قدرت حفظ زندگی خود را داریم، بی‌توجهی می‌شود. به همین دلیل است که وقتی رای می‌دهیم تا نسل‌کشی در غزه را متوقف کنیم، صدای ما را نمی‌شنوند. روسای جمهور که قادر به نابودی بشریت هستند، صدای ما را نمی‌شنوند.»

پترو بر اهمیت گذار انرژی برای توقف بحران اقلیمی تاکید کرد. او خواست اقداماتی در زمینه تغییرات اقلیمی انجام شود و هشدار داد که ۱۱ میلیون هکتار از جنگل‌های آمازون تنها در یک ماه به‌دلیل گرمایش جهانی و بحران اقلیمی سوخته است.

وی گفت: «دانشمندان گفتند که اگر جنگل‌های بارانی آمازون بسوزد، ما به نقطه‌ی بازگشت‌ناپذیر اقلیمی خواهیم رسید – جایی که تصمیمات انسانی برای متوقف کردن فروپاشی دیگر بی‌خطر نخواهد بود. جنگل‌های بارانی آمازون در حال حاضر در حال سوختن هستند.»

پترو افزود: «مردم باید استفاده از سوخت فسیلی را متوقف کنند. دودکش‌ها را باید متوقف کرد. دودکش‌های هر گوشه‌ای از جهان باید متقوف شود.»
او همچنین محاصره کوبا و ونزوئلا را محکوم کرد.

وی گفت: «گروهک‌سالاری جهانی قدرتمند اجازه می‌دهد که بمب‌ها بر غزه، لبنان و سودان فرود بیایند یا اجازه محاصره اقتصادی کشورهای سرکش همانند کوبا و ونزوئلا را می‌دهد که در حیطه آن‌ها جای نمی‌گیرند.»

انتهای پیام

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا