رادار ثانویه مونوپالس با قابلیت مود S بومی سازی شد
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، رضا نخجوانی با اشاره به اهمیت بومیسازی تولید این رادار پیشرفته مطابق با استانداردهای بینالمللی افزود: طراحی و ساخت این رادار بهعنوان یکی از مهمترین پروژههای راهبردی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران با استفاده از توانمندیهای علمی مراکز دانشگاهی کشور در سال 1398 در دستور کار قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه رادار مذکور در حال نصب در فرودگاه آبادان قرار دارد، تصریح کرد: این پروژه بزرگ بومی ملی با تلاش و همکاری کارگروههای تخصصی حوزه عملیات هوانوردی با ارائه راهکارهای فنی و اجرایی به بار نشست.
به گزارش تسنیم، مونوپالس به تکنولوژیای اشاره دارد که برای دقت بالاتر در تعیین زاویه هدف از آن استفاده میشود. برخلاف سیستمهای راداری قدیمی که از چندین پرتو برای شبیهسازی زاویه هدف استفاده میکردند، سیستم مونوپالس تنها از یک پرتو برای اندازهگیری زاویه بهطور همزمان در دو جهت عمودی و افقی استفاده میکند. این سیستم به رادار اجازه میدهد تا حتی در حرکت یا شرایط پیچیده، هدف را با دقت بالا پیگیری کند.
مود S یکی از حالتهای استاندارد ارتباطی در رادارهای ثانویه است که برای شناسایی اهداف به کار میرود. این مود ویژگیهایی مانند شناسایی اهداف بهطور منحصر به فرد و ارسال اطلاعات بیشتر را ممکن میکند. بهعنوانمثال، مود S میتواند اطلاعاتی مانند شناسه هدف، وضعیت، و اطلاعات دیگری از جمله موقعیت و ارتفاع را برای کنترل ترافیک هوایی ارسال کند.
بهدلیل دقت بالای رادار مونوپالس، این سیستمها در پیگیری دقیق هواپیماها بسیار مؤثر هستند. همچنین مود S بهویژه در کنترل ترافیک هوایی کاربرد دارد و به مراکز کنترل اجازه میدهد تا بهطور دقیقتر به موقعیت و وضعیت هواپیماها پی ببرند.
انتهای پیام/
لینک منبع اصلی خبر
لینک خبر در ارتباط اقتصادی
این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید