آخرین اخبار

رانت توزیع شده میان دلالان خودرو چقدر است؟



رانت توزیع شده میان دلالان خودرو چقدر است؟

به گزارش همشهری آنلاین، رسول سلیمانی کارشناس صنعت خودرو درباره رانتی که طی این سال‌ها به دلیل عدم اتخاذ شیوه صحیح برای فروش خودرو به جیب دلالان رفته است، گفت: محاسبه رانتی که توزیع شده یک مقدار پیچیدگی دارد؛ اما اگر بخواهیم سرانگشتی حساب کنیم و برای هر خودرو متوسط اختلاف قیمت ۱۵۰ میلیون تومانی را در نظر بگیریم و سالانه یک میلیون خودرو هم عرضه شده بود عملاً سالانه ۱۵۰ هزار میلیارد تومان رانت از طریق فروش خودرو توزیع شده است.

وی افزود: حال اگر بازه زمانی سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۲ را در نظر بگیریم عملاً حدود ۷۵۰ هزار میلیارد تومان رانت توزیع شده است. با این رانتی که توزیع شده می‌توانستیم چند کارخانه جدید خودروسازی راه اندازی کنیم.

توزیع ۷۵۰هزار میلیارد تومان رانت بین دلالان خودرو

رسول سلیمانی، یک کارشناس خودرو گفت: از ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۲ عملا حدود ۷۵۰هزار میلیارد تومان رانت بین دلالان خودرو توزیع شده است. با این رانتی که توزیع شده می‌توانستیم چند کارخانه جدید خودروسازی راه‌اندازی کنیم.

مطالعات مکان‌یابی و امکان‌سنجی بندر جدید لنگه تصویب شد

علی‌اکبر صفایی، مدیرعامل سازمان بنادر گفت: مطالعات مکان‌یابی احداث بندر جدید لنگه برای تحقق سیاست‌های کلان توسعه دریامحور به تصویب رسید و عملیات اجرایی آن باید به‌سرعت انجام شود.

ضایعات کشاورزی یکی از تهدیدات امنیت غذایی است

وزیر جهاد گفت: امروز در مسیر امنیت غذایی چالش‌هایی وجود دارد که از آن جمله تغییر اقلیم، فرسودگی منابع تولیدی، ناامنی منطقه‌ای و ضایعات کشاورزی است و زنان در کاهش آن نقش‌آفرین هستند.

نقره در سامانه هوشمند معاملات فلزات گرانبها عرضه می‌شود

عبدالرضا عسگرخانی، مدیر سامانه هوشمند معاملات و انبارداری فلزات گرانبهای وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: هفته آینده نقره به‌عنوان یکی از فلزهای گران‌قیمت در این سامانه عرضه می‌شود.

متقاضیان خرید خودروی وارداتی حساب خود را وکالتی کنند

طبق اعلام سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی، متقاضیان شرکت در طرح فروش خودروهای وارداتی از دیروز به‌مدت ۷روز فرصت دارند با بلوکه کردن ۵۰۰میلیون تومان در حساب وکالتی خود، گام اول خرید خودرو را بردارند.

منبع خبر: جام جم آنلاین

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا