آخرین اخبار

راه‌آهن تهران – مشهد برقی می شود؟



راه‌آهن تهران – مشهد برقی می شود؟

به گزارش همشهری آنلاین، جبارعلی ذاکری، مدیرعامل شرکت راه‌آهن گفت: برقی‌سازی راه‌آهن تهران – مشهد در دست بررسی است و برای فاینانس این پروژه مذاکراتی با چین انجام داده‌ایم که به‌زودی برنامه کارشناسی را در اختیار وزیر راه و شهرسازی قرار می‌دهیم.

همچنین موضوع قیمت گذاری دستوری به تمام ابعاد اقتصاد ایران سرایت کرده است و همه بخش ها را با چالش مواجه کرده است در تازه ترین رویداد مدیر عامل راه آهن می گوید که نرخ گذاری دولت مانع به سازی و نوسازی ناوگان ریلی شده است.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در این باره گفت: نرخ‌گذاری دولت در زمینه حمل‌ونقل ریلی با توجه به افزایش هزینه‌های نگهداری و نگهداشت ناوگان‌ها، یک مانع جدی برای نوسازی و به‌سازی در این حوزه است.

واردات تون ‌ماهیان قیمت کنسرو ماهی را تثبیت کرد

مسعود بختیاری، رئیس سندیکای کنسرو ایران با اشاره به تثبیت قیمت کنسرو ماهی، گفت: دلیل عدم‌افزایش قیمت این محصول، واردات تون ماهیان و تنظیم بازار این کالای اساسی بوده است.

پیش‌بینی تولید یک میلیون‌ و۳۵۰هزار تن تخم‌مرغ تا پایان سال

محمد ابراهیم حسن نژاد، معاون امور دام وزارت جهادکشاورزی گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده، تا پایان امسال یک‌ میلیون ‌و۳۵۰هزار تن تخم‌مرغ در کشور تولید می‌شود.

۱۵همت در اختیار اشتغال روستایی قرار می‌گیرد

عبد الناصر همتی، وزیر اقتصاد با بیان اینکه در مدت مسئولیتش در وزارت اقتصاد، ۵همت مربوط به موضوع اشتغال روستایی را از صندوق فوق تعیین تکلیف کرده است، گفت: ان‌شاءالله ۱۵همت در اختیار اشتغال روستایی قرار می‌گیرد.

رشد 7درصدی تخلیه و بارگیری در بنادر تجاری کشور

عملیات تخلیه و بارگیری بنادر تجاری کشور در ۶ماهه سال۱۴۰۳ به‌میزان ۸۱میلیون تن بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۷درصد افزایش داشته است.

رشد ۸درصدی صنعت پتروشیمی در برنامه هفتم توسعه

حسن عباس‌زاده، سرپرست شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: صنعت پتروشیمی با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، همسو با فرمان مقام معظم رهبری برای رشد ۸درصدی در اقتصاد، سالانه ۸درصد در طول برنامه هفتم توسعه رشد خواهد داشت.

۸سایت فاقد مجوز فروش بلیت الکترونیکی هواپیما تعلیق می‌شود

جعفر یازرلو، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از معرفی ۸سایت فاقد مجوز فروش بلیت الکترونیکی به‌منظور انسداد به معاون دادستان و سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ویژه فرودگاه‌های استان تهران خبر داد.

افزایش ۸درصدی فرآورش گاز در پالایشگاه گاز بیدبلند

علی‌محمد پوررضا، مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند گفت: از ابتدای سال تا نیمه نخست مهر، بیش از یک ‌میلیارد و۶۰۰ میلیون مترمکعب گاز در این پالایشگاه فرآورش شده که نسبت به‌مدت مشابه پارسال افزایش ۸درصدی دارد.

شبکه برق ۲۳۰۰روستا بهسازی و ۴۰روستا برق‌دار شد

عملکرد برق روستایی کشور حاکی از آن است که از ابتدای امسال تا ۱۵مهر جاری ۴۰روستا برق‌دار و عملیات توسعه و بهسازی شبکه توزیع برق در ۲۳۰۰روستا به اتمام رسیده است.

خط لوله بندرعباس – سیرجان – رفسنجان به بهره‌برداری می‌رسد

علی احمدی‌پور، مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات با تأکید بر نقش کلیدی صنعت انتقال نفت در کمک به رفع ناترازی سوخت، گفت: خط لوله جدید ۲۶ اینچ بندرعباس – سیرجان – رفسنجان نیمه دوم مهرماه به بهره‌برداری می‌رسد.

منبع خبر: جام جم آنلاین

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا