آخرین اخبار

راهنمای شکایت از شرکت های بیمه‌ | کارنامه شکایت مردم از بیمه‌گران را ببینید


به گزارش همشهری‌آنلاین، بر اساس قانون مردم می‌توانند علیه شرکت‌های شکایت کنند و هم مکلف است به این شکایت‌ها رسیدگی و در صورت وارد بودن شکایت ثبت شده، شرکت‌های بیمه‌گر را ملزم سازد تا خسارت را دقیق محاسبه و پرداخت کنند. وقتی مردم از شرکت‌های بیمه ناراضی باشند، احساس بی‌عدالتی در پرداخت خسارت پیدا می‌کنند و اعتمادشان را از دست می‌دهند و به همین دلیل ایجاب می‌کند تا بیمه مرکزی راهی در پیش بگیرد که حقی از بیمه‌گزاران ضایع نشود و شرکت‌های بیمه از زیر بار پرداخت کافی و قانونی خسارت‌ شانه خالی نکنند.

بیمه مرکزی می گوید: از ۵ هزار و ۸۰۴ شکایت ثبت شده در ۹ ماهه نخست امسال، تاکنون به ۵ هزار و۲۵۹ شکایت رسیدگی شده که ۳ هزار و ۳۳۱ شکایت وارد بوده و ۱۹۲۸ شکایت هم رد شده و البته ۵۴۵ شکایت هم در دست بررسی است.

راهنمای شکایت از بیمه‌گران

برای طرح شکایت علیه شرکت‌های بیمه، لازم است که به سایت بیمه مرکزی و نشانی https://sanhabcomplaintsi.centinsur.ir/ مراجعه کنید و پس از قبول شرایط اولیه، نسبت به طرح شکایت اقدام کنید. در گام نخست، ابتدا کد ملی، تاریخ تولد، شماره موبایل را وارد کرده تا هویت شما تایید شود. کد ارسالی به موبایل‌تان را وارد و پس از آن اطلاعات مربوط به شاکی را ثبت و نوع شکایت، مشخصات بیمه‌نامه، موضوع شکایت را وارد کرده و مدارک و مستندات را هم بارگزاری کنید و یک کد تایید مبنی بر ثبت شکایت برای رسیدگی را نزد خود نگه دارید.

اطلاعات شاکی محرمانه است

بیمه مرکزی می‌گوید: حریم خصوصی همه کاربران محفوظ خواهد بود و از کاربران و شکایت‌کنندگان اطلاعات لازم برای رسیدگی به پرونده دریافت می‌شود اما این اطلاعات در اختیار دیگران قرار نمی‌گیرد. البته حواستان باشد که بدون سند و مدرک شکایت ثبت نکنید چرا که بر اساس قانون ارتقای سلامت نظام اداری، هرگونه اظهار خلاف واقع و نیز ارائه‌ اسناد و مدارک غیر واقعی که موجب تضییع حقوق قانونی دولت یا شخص ثالث و یا فرار از پرداخت عوارض یا کسب امتیاز ناروا شود، جرم محسوب می‌شود. نکته مهم این است که چه زمانی می‌شود از شرکت‌های بیمه شکایت کرد. بر اساس آیین‌نامه شماره ۷۱ شورای عالی بیمه، در صورت عدم رسیدگی به شکایات بیمه‌ای در شرکت‌های بیمه حداکثر ظرف مدت ۲۰ روز، بیمه ‌شدگان، بیمه‌ گذاران و صاحبان حقوق آن‌ها می ‌توانند با طرح موضوع مورد اختلاف در سامانه رسیدگی به شکایت بیمه مرکزی و ارسال مدارک و دلایل لازم درخواست رسیدگی کنند.

۸ دلیل نارضایتی مردم از بیمه‌گران

۱- عدم پرداخت یا تأخیر در پرداخت خسارت

۲- ابهام در بیمه‌نامه‌ها و شرایط قرارداد

۳- ضعف در خدمات پس از فروش

۴- پیجیدگی اداری و بوروکراسی شدید

۵- اختلاف نظر در میزان خسارت پرداخت شده

۶- عدم شفافیت بیمه‌نامه‌ها و ضعف آگاهی بیمه‌گزاران

۷- مشکلات مالی شرکت‌های بیمه

۸- رشد تعداد پرونده‌های خسارت و ناکارایی شعب پرداخت خسارت

راهنمای شکایت از شرکت های بیمه‌ | کارنامه شکایت مردم از بیمه‌گران را ببینید

منبع خبر: همشهری آنلاین

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا