اقتصاد کلاناقتصادی > اقتصاد کلان

راهکار تایلند برای رکوردزنی گردشگری



راهکار تایلند برای رکوردزنی گردشگری

تایلند قصد دارد از سطوح گردشگری قبل از کووید پیشی بگیرد و دولت این کشور در حال همکاری با شرکت‌های مسافرتی و راه‌اندازی کمپینی برای ترویج فرهنگ تایلندی و مقاصد کمتر شناخته‌شده است.

به گزارش ایسنا، تایلند انتظار دارد که تعداد گردشگران خارجی‌اش در سال آینده به ۴۰ میلیون نفر برسد و با توجه به درخواست مقامات از شرکت‌ها برای جذب مسافران، رکورد بالاتر از پیش از همه گیری را رقم بزند.

طبق بیانیه دولت این کشور، دولت نخست وزیر پتانگ‌ترن شیناواترا، هدف خود را برای ایجاد ۳.۴ تریلیون بات (۱۰۱ میلیارد دلار ) درآمد گردشگری در سال آینده تعیین کرده است.

جیرایو هونگ سوب، مشاور نخست وزیر، کشور آسیای جنوب شرقی که برای گردشگران محبوب است، به زودی کمپینی برای ترویج فرهنگ تایلندی و مقاصد گردشگری کمتر شناخته شده را ارائه خواهد کرد.

تایلند پس از ویران شدن صنعت در اثر همه گیری کووید، شاهد بهبود پیوسته در ورود گردشگران خارجی بوده است. در سال جاری تاکنون حدود ۲۷ میلیون گردشگر از این کشور بازدید کرده‌اند که البته در مسیر رسیدن به هدف کل سال ۳۶.۷ میلیونی دولت است. آمارهای رسمی نشان می‌دهد که ورود از چین، بزرگترین منبع گردشگران به تایلند، هنوز تنها حدود ۶۵ درصد از سطوح قبل از همه گیری است.

رویترز گزارش کرد که تایلند در سال ۲۰۱۹، شاهد ورود بی سابقه گردشگران خارجی با حدود ۴۰ میلیون نفر بود که ۱.۹۱ تریلیون بات درآمد ایجاد کرد.

انتهای پیام



منبع ایسنا

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا