رویکرد دولت در اجرای طرح ملی عدالت آموزشی
پزشکیان در جلسه محرومیتزدایی از فضاهای آموزشی تبیین کرد
به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاعرسانی ریاست جمهوری، مسعود پزشکیان در جلسه محرومیتزدایی از فضاهای آموزشی که عصر امروز، پنجشنبه ۱۱ بهمنماه و به منظور بررسی وضعیت پیشرفت نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی و آخرین اقدامات اجرایی و عملیاتی در این زمینه برگزار شد، رویکرد دولت در اجرای این طرح بزرگ ملی را رویکرد پایین به بالا و مردممحور عنوان کرد و افزود: ویژگی مهم این طرح حذف بروکراسی اداری، عدم اتکا به بودجههای دولتی و جلب مشارکت و همکاری مردم از تأمین منابع مالی تا ساخت و ساز در کنار کمک دیگر نهادهای حمایتی است.
رئیسجمهور نابرابری در سرانه فضاهای آموزشی در برخی استانهای کشور را ناشی از غفلت و عدم نظارت بر طرحهای توسعهای در دورههای گذشته دانست و تصریح کرد: در نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی هیچ شهر و روستای فاقد مدرسهای در هیچ نقطهای از کشور نباید از دید ما پنهان بماند، همچنین تمهید فضای فرهنگی و ورزشی در احداث مدارس جدید مورد تأکید است.
پزشکیان در این جلسه که با حضور اعضای جامعه خیرین مدرسهساز و نمایندگان بنیاد برکت، بنیاد علوی و سازمان بسیج سازندگی برگزار شد، ضمن قدردانی از مشارکت و اقدامات ارزشمند این نهادها در محرومیتزدایی از فضاهای آموزشی در کشور گفت: دولت نیز در این راستا هم در بُعد وظایف قانونی خود و هم در بُعد حمایتگری از توسعه امور خیریه در کشور از شما پشتیبانی خواهد کرد و برای رفع موانع و تسهیل اینگونه اقدامات از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.
رئیسجمهور با بیان اینکه شیوه و نحوه مدیریت و اجرای طرح محرومیتزدایی از فضاهای آموزشی قابل تعمیم به دیگر بخشها تا رفع کامل محرومیت از چهره کشور است، تصریح کرد: اگر ما با صداقت در رفتار و عمل خود بتوانیم امید و اعتماد را به مردم بازگردانیم و آنها را به صحنه بیاوریم، هیچ مشکل لاینحلی در کشور نخواهیم داشت.
در ابتدای این جلسه گزارشی از اهم اقدامات جامعه خیرین مدرسهساز کشور و وضعیت پرژوههای در دست اجرای خیرین به رئیس جمهور ارائه شد.
همچنین گزارش وضعیت پیشرفت اجرایی و عملیاتی نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی در حضور رئیسجمهور مورد بررسی قرار گرفت.
انتهای پیام
لینک منبع اصلی خبر
لینک خبر در ارتباط اقتصادی
این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید