آخرین اخبار

رژیم صهیونیستی اراده جمهوری اسلامی ایران را آزمایش نکند


عراقچی در نشست «طوفا‌ن‌الاقصی؛ آغاز نصرالله»:

رژیم صهیونیستی اراده جمهوری اسلامی ایران را آزمایش نکند

به گزارش ایکنا، سیدعباس عراقچی، وزیر امورخارجه کشورمان صبح امروز، سه‌شنبه 17 مهرماه در نشست «طوفا‌ن‌الاقصی؛ آغاز نصرالله» که با حضور برخی از سفرای خارجی و مقیم تهران در مرکز مطالعات سیاسی و بین‌الملل وزارت امورخارجه برگزار شد، گفت: بی‌تردید همانطور که رهبر معظم انقلاب در روزهای اولیه این عملیات غرورآفرین فرمودند، این عملیات که برای نخستین بار تجربه شکست تلخ و سهمگینی‌ را به دشمن صهیونیستی چشاند، شکستی جبران‌ناپذیر است.

وی ادامه داد: گذشت زمان، قرائن و شواهد پنهان شکست بزرگ رژیم صهیونیستی را هویدا خواهد ساخت. چه بسا توصیف مقام معظم رهبری در نماز جمعه نصر مبنی بر بازگشت رژیم صهیونیستی به 70 سال قبل، بهترین تحلیل پیرامون عملیات طوفان‌الاقصی باشد. 

وزیر امورخارجه کشورمان اظهار کرد: تخلیه شهرک‌ها در مرز آبی با لبنان و در باریکه غزه، نویدبخش آغاز نصر الهی در بازپس‌گیری سرزمین‌های آباء و اجدادی فلسطینیان و مهیاسازی تعیین سرنوشت ملتی مظلوم با عزم و اراده خویش است. 

وی به صلابت و اقتدار مقاومت اسلامی اشاره و تصریح کرد: این اقتدار برای نخستین بار در تاریخ مبارزات علیه دشمن صهیونیستی توانست با برپاسازی اتاق عملیات مشترک و برقراری جبهه متحد و مرکب، اقتدار مقاومت اسلامی را در جنگی نامتقارن با بهره‌گیری از شیوه‌های نوین در عرصه نبرد، چنان نمایان سازد که منجر به تغییر در موازنه سنتی تهدید درعرصه بین‌المللی شود. 

عراقچی ابراز کرد: از سوی دیگر نباید از دستاوردهای عملیات طوفان‌الاقصی در عرصه تحولات گفتمانی غفلت کرد. امروز بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در بستر ارتباطات به خوبی توانسته است حقایق مبارزاتی ملت فلسطین را در پهنه وسیع به اشتراک بگذارد تا حدی که فلسطین به مسئله اول جهان اسلام تبدیل شده است. 

وزیر امور خارجه کشورمان با تأکید بر اینکه امروز دستان مقاومت اسلامی به برکت تلاش همه رزمندگان در همه عرصه‌ها اعم از سخت‌افزار و نرم‌افزار پرتوان است، گفت: امروز مقاومت به شجره طیبه‌ای بدل شده است که مسیر خود را با عزم و اراده قوی به پیش می‌راند.

عراقچی گفت: مقاومت قائم به شخص نبوده و نیست و شهادت نه تنها جلودار آنها نیست بلکه انسجام و انگیزه‌های مقاومت را تحکیم بخشیده است و پرصلابت‌تر از همیشه راه شهدای خویش را خواهد پیمود.

وی بیان کرد: دولت چهاردهم جمهوری اسلامی ایران همچون پیشینیان خود بر عهد و پیمان مستحکم در دفاع از اصول و آرمان‌های فلسطین و قدس شریف و مقاومت پابرجا خواهد بود و با تأسی از راهنمایی‌های داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی تمام سعی و تلاش خویش را به کار خواهد بست تا مسیر افتخارات شگرف و پیروزمندانه مقاومت پابرجا بماند.

 

وزیر امورخارجه کشورمان تصریح کرد: عملیات وعده صادق 1 و 2 به خوبی عزم، اراده و اقتدار ستودنی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را به نمایش گذاشت تا همگان بدانند هرگونه خطای راهبردی دشمن با پاسخی به مراتب سخت‌تر مواجه خواهد شد و در انجام این مهم نه تعلل خواهیم کرد و نه شتاب می‌کنیم.

 

وی با تأکید بر اینکه وزارت امورخاجه تمام سعی و تلاش خود را برای توقف تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیست‌ها علیه ملت‌های مظلوم فلسطین و لبنان به خدمت گرفته است، افزود: پس از رایزنی‌های فشرده در حاشیه  هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک و ممجمع گفتگوهای آسیایی در دوحه قطر و سفر اینجانب به بیروت و دمشق، تلاش‌های دیپلماتیک ما با سفر به منطقه ادامه پیدا خواهد کرد.

 

وزیر امورخارجه اظهار کرد: پیام جمهوری اسلامی ایران در سفر بنده به بیروت و دمشق یک پیام روشن و واضح بود. اینکه جمهوری اسلامی ایران با تمام قوا پشت سر مقاومت همچنان خواهد ایستاد و هیچ کس نباید تردیدی در این خصوص به خود راه دهد ما پشتیبان مقاومت بوده‌ایم، هستیم و خواهیم بود و ضربه‌های موقتی که وارد شده است نمی‌تواند عزم و اراده مقاومت، رزمندگان مقاومت و جمهوری اسلامی ایران را خدشه دار کند.

 

عراقچی با بیان اینکه در طول سال‌های گذشته مقاومت فراز و نشیب‌های زیادی را شاهد بوده‌ایم، گفت: مسیر مقاومت قربانیان زیادی را تقدیم کرده است اما هیچ گاه از عزم واراده آنها کاسته نشده است.

 

وی تصریح کرد: به رژیم صهیونیستی توصیه می‌کنیم اراده جمهوری اسلامی ایران را آزمایش نکند. هر حمله‌ای به کشور ما صورت بگیرد پاسخ ما قدرتمندانه‌تر و پرقدرت‌تر از گذشته خواهد بود البته ما هر حرکتی را به دقت رصد می‌کنیم و هر ضربه‌ای را به دقت مطالعه می‌کنیم و در انجام پاسخ نه تردید و تعلل خواهیم کرد، نه عجله می‌کنیم.

 

وزیر امورخاجه اظهار کرد: هرگونه حمله به تأسیسات زیربنایی جمهوری اسلامی ایران قطعا با پاسخی محکم‌تر مواجه خواهد شد و دشمنان می‌دانند چه اهدافی در داخل رژیم صهیونیستی در دسترس ما قرار دارد و قدرت و دقت موشک‌های ما را به عینه مشاهده کرده‌اند.

انتهای پیام

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا