آخرین اخبار

سفر وزیر خارجه و رئیس مجلس به لبنان؛ خنثی‌سازی جنگ روانی اسرائیل


سفر وزیر خارجه و رئیس مجلس به لبنان؛ خنثی‌سازی جنگ روانی اسرائیل

سردار اسماعیل کوثری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره سفر اخیر رئیس قوه مقننه و وزیر امور خارجه به لبنان با توجه به شرایط خطرناک امنیتی و جنگی حاکم بر منطقه گفت: دشمن در این مدت با جنگ روانی به دنبال القای شکاف بین جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت بود. حضرت امام(ره) فرمودند «آمریکا شیطان بزرگ است» و یکی از مهمترین کارهای شیاطین همین شایعه‌سازی، عملیات روانی و دروغ‌گویی است. 

وی به فضاسازی اخیر دشمن مبنی بر بی‌توجهی جمهوری اسلامی ایران نسبت به مقاومت و لبنان اشاره کرد و ادامه داد: یکی از اهداف دشمن این است تا وانمود کند میان ایران و حزب‌الله و محور مقاومت فاصله افتاده و ایران دیگر به مانند همیشه از حزب‌الله را حمایت نمی‌کند در حالی که تمام این دروغ‌ها با دو اقدام جمهوری اسلامی ایران خنثی شد. 


بیشتر بخوانید: 


سردار کوثری بیان کرد: اولین اقدام، عملیات وعده صادق ۲ بود که طی آن با پرتاب 200 فروند موشک، ضربات بسیار سنگینی بر رژیم صهیونیستی وارد شد به طوری که بیش از 90 درصد موشک‌ها به اهداف مورد نظر و از پیش تعیین شده اصابت کرد و ضربات کاری بر پیکره رژیم صهیونیستی وارد شد. 

عکس‌العمل‌های هوشمندانه و خنثی کردن شایعات

کوثری با بیان اینکه دومین واکنش خنثی‌کننده ایران در برابر توطئه‌های دشمنان، برگزاری نماز جمعه نصر در اوج شرایط منطقه بود، اظهار کرد: حضور مقام معظم رهبری در جمعه نصر و قرائت خطبه دوم به زبان عربی، به تمام معنا در حمایت از حزب‌الله بود. در کنار آن نیز شاهد حضور مسئولان عالی رتبه جمهوری اسلامی در شرایط بسیار خطرناک و امنیتی در لبنان بودیم که حضور آنها گواهی بر دروغگویی رژیم صهیونیستی و آمریکایی‌ها در عمل است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: حضور وزیر امورخارجه؛ آقای عراقچی و رئیس مجلس شورای اسلامی؛ آقای قالیباف در لبنان و بیروت و بازدید از مناطق مسکونی بمباران‌شده این منطقه، نشان‌دهند‌ه و مؤید باور عمیق نظام در حمایت از مقاومت است.

وی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی با عملیات روانی درنظر دارند مردم لبنان و حزب‌الله را ناامید کنند اما با حضور مقامات کشورمان،همه این ترفندها شکست خورد و همانطور که مقام معظم رهبری تصریح کردند، به طور  همه‌جانبه از حز‌ب‌الله دفاع می‌کنیم و از حمایت جبهه مقاومت دست برنخواهیم داشت و تا پایان پای کار مقاومت هستیم. 

حزب‌الله به ساختاری محکم تبدیل شده است

وی با بیان اینکه حملات اخیر جبهه مقاومت و حزب‌الله پس از جمعه نصر و وعده صادق ۲  نشان‌دهنده دمیده شدن روح تازه بر آنهاست، اظهار کرد: با وجود اینکه فرماندهان حزب‌الله و مردم غیرنظامی و خانه‌های آنها با بمب‌های 900 کیلویی و سنگرشکن آمریکایی در منطقه جنوب لبنان، ترور و بمباران شدند اما حزب‌ا‌لله به یک شخص یا چند نفر وابسته نبوده و نیست و دوباره خود را بازیابی می‌کند. 

سردار کوثری با تأکید بر اینکه حزب‌الله یک ساختار و سازمان است، گفت: حزب‌الله به اندازه‌ای محکم، منظم و استوار است که پس از این قضایا، شاهد حملات مکرر آنها به سرزمین‌های اشغالی بودیم و رژیم صهیونیستی باید منتظر ضرباتی فراتر از این باشد که نتیجه آن به مراتب بهتر از جنگ 33 روزه در سال 2006 خواهد بود و در نهایت شکست کامل صهیونیست‌ها و بیرون کردن آنها را از سرزمین‌های اشغالی شاهد خواهیم بود و به زودی مردم فلسطین در تمامی سرزمین‌ خود مستقر خواهند شد و خودشان کشور فلسطین را اداره خواهند کرد.  

بی‌حیایی اسرائیل در تهدید مرجعیت شیعه در عراق

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره هتک حرمت رژیم صهیونیستی نسبت به مرجعیت شیعه در عراق و تهدید آیت‌الله العظمی سیستانی به ترور، افزود: هنگامی که رژیم صهیونیستی این همه جنایت، نسل‌کشی و اقدامات نظامی انجام می‌دهد، این حرف‌ها و تهدیدها برای این رژیم موضوعی نیست تا بخواهد شرم و حیا داشته باشد.

سردار کوثری در پایان گفت: یک سال پس از طوفان‌الاقصی، رژیم صهیونیستی با این همه جنایات‌، 42 هزار نفر را شهید کرد که از این میان 17 هزار نفر کودک بودند که نشان‌دهنده اوج قساوت صهیونیست‌ها و استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا است. رژیم صهیونیستی بداند خون این شهدا و دعای این عزیزان که الگوی معنوی مردم نه تنها در عراق و لبنان بلکه الگوی مسلمان جهان هستند، نابودی آنها را سرعت خواهد بخشید و آنها را در کوتاه‌ترین زمان به خاک ذلت خواهد نشاند و نابودشان خواهد کرد. 

گفت‌‌وگو از سمیرا انصاری

انتهای پیام

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا