آخرین اخبار

شهید «یحیی سنوار» مصداق پرنور مبارزه با ظلم است


شهید «یحیی سنوار» مصداق پرنور مبارزه با ظلم است

به گزارش خبرنگار ایکنا، هادی طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری که صبح امروز، شنبه ۲۸ مهر ماه برگزار شد با تسلیت شهادت «یحیی سنوار» و دیگر سرداران و فرماندهان جبهه مقاومت گفت: شهید یحیی سنوار مصداق پرنور مبارزه با ظلم و الگوی آزادگان جهان است. همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در پیام تسلیت فرمودند حماس زنده است وزنده خواهد ماند. شهادت مجاهدان محور مقاومت نشان می‌دهد مرگ سرخ بهتر از زندگی با ذلت است. قطعاً پیروزی از آن مقاومت است و به زودی دل‌های مسلمانان جهان شاد خواهد شد. 

 

وی افزود: مرگ‌ کودکان و زنان به خاطر حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی ناشی از سکوت مجامع بین‌المللی است و عمق ناکارآمدی این نهادها و مجامع به اصطلاح حقوق بشری را نشان می‌دهد.

 

سخنگوی شورای نگهبان در بخش دیگری از این نشست درباره انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری گفت: براساس قانون انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی با اولین انتخاب سراسری برگزار شود و لذا سال بعد همزمان با انتخابات شوراهای شهر و روستا انتخابات مجلس خبرگان در خراسان جنوبی و آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد و مانند ادوار گذشته این انتخابات رقابتی خواهند بود‌.

 

طحان‌نظیف درباره آخرین وضعیت طرح ساماندهی کارکنان دولت اظهار کرد: در مرحله آخر شورای نگهبان نسبت به این طرح ایراد خاصی نداشت ولی ظاهراً مجمع تشخیص مصلحت نظام ایراداتی نسبت به آن وارد کرد که باید از مجمع آخرین روند این طرح را پیگیری کرد.

 

وی درباره لایحه عفاف و حجاب گفت: چند نفر از نمایندگان در این باره صحبت کرده‌اند و این لایحه اکنون در اختیار مجلس است. 

 

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به امکان‌پذیری اصلاح لایحه عفاف و حجاب تأکید کرد: هر قانونی امکان اصلاح دارد و مجلس یا دولت می‌توانند آن را اصلاح کنند. این مصوبه ۶ بار میان شورای نگهبان و مجلس رفت‌وآمد داشت و شورای نگهبان هیچگاه وارد مقوله قابلیت اجرایی بودن آن نمی‌شود و فقط تطابقات فقهی و قانونی آن را بررسی می‌کند.

 

طحان‌نظیف درباره رویکرد شورای نگهبان به دو لایحه پالرمو و CFT گفت: شورای نگهبان نسبت به پالرمو ایرادی وارد نکرده است اما نسبت به CFT ایراداتی وارد است. البته به طور کلی با اصرار مجلس هر دو اینها به مجمع تشخیص مصلحت نظام سپرده شد.

 

وی در واکنش به تکرار سخنانی از سوی رئیس‌‌جمهور که گفته بود شورای نگهبان به دنبال حذف او بود، گفت: رئیس‌جمهور کشورمان تاکنون به طور مستمر پنج بار نماینده مجلس بودند و پس از آن هم رئیس‌جمهور شدند. معنای این سابقه آن است که ایشان پنج بار در انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند و هر بار هم تایید شده‌اند و در انتخابات ریاست جمهوری هم ثبت‌نام کرده‌ و تأیید شده‌اند و لذا بیان چنین موضوعاتی خیلی جلوه خوب رسانه‌ای ندارد.

 

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به پرسشی پیرامون رفع فیلترینگ گفت: این موضوع در حوزه اختیارات شورای نگهبان نیست و باید آن را از مراجع ذی‌صلاح پرسید.

 

این خبر در حال تکمیل است…

انتهای پیام

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا