آخرین اخبار

صدای حق‌طلبی را به گوش جهانیان می‌رسانیم


صدای حق‌طلبی را به گوش جهانیان می‌رسانیم

به گزارش خبرنگار ایکنا، مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور کشورمان، یکشنبه یکم مهرماه پیش از عزیمت به نیویورک به منظور حضور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در فرودگاه مهرآباد، گفت: امیدوارم در این سفر بتوانیم صدای مردم کشورمان، حق‌طلبی و عدلت‌خواهی که باور و اعتقاد ماست را به گوش جهانیان برسانیم. 

وی با تأکید بر اینکه سازمان ملل یکی از دستاوردهای بزرگ بشریت است، ادامه داد: این نشست جایگاه تمام رؤسای جمهور کشورهاست. حضور آنها برای ایجاد صلح، آرامش، حفظ اختلافات و مشکلات و حفظ کره خاکی است که در آن زندگی می‌کنیم.

پزشکیان تأکید کرد: نباید کشوری به دلیل دارا بودن قدرت و تکنولوژی، سایر کشورها را بمباران کند و مردم، زنان، کودکان و بیمارستان‌ها را بکشد و هرجا را که بمباران کرد، بگوید هدف در آن بیمارستان بود و یا تروریست در آنجا بود و توجیه آفرینی برای اعمال خود کند و کشورهای به ظاهر مدعی حقوق بشر این را بپذیرند که آنها دنبال تروریست هستند و حال آنکه واقعیت به غیر از این است. 

رئیس‌جمهور کشورمان تصریح کرد: آنها روحیه مردانگی و انسانیت را در نگاه کسانی که وجدان دارند، جدای از اینکه چه دین و باوری دارند، جریحه‌دار می‌کنند.

پزشکیان ادامه داد: طی این نشست می‌توان با رؤسای جمهور سایر کشورها جلسه داشته باشیم و درباره همین چارچوب‌ها و برای صلح و امنیت در جهان گفت‌وگو کنیم و در آنجا به تبادل نگاه و دیدگاه‌مان بپردازیم و جوی که خارج از کشور نسبت به ایران ایجاد کردند را خنثی کنیم.

رئیس‌جمهور اظهار کرد: واقعیت این نیست که آنها در مجامع مطرح می‌کنند و پشت تریبون‌ها می‌گویند. ایران آزادتر و امن‌تر از تصویری است که ایجاد کردند؛ این به معنای عدم مشکل نیست، حتماً در رفتار و عمل ما مشکل وجود دارد اما اساس کشور برپایی حق و عدالت است و دیدن تمام مردم عزیز کشور و آن حرفی که در انتخابات گفتم، ایران برای همه ایرانیان است؛ چه آنهایی که در ایران هستند و چه آنهایی که در خارج از کشور هستند. کشور برای همه ماست لذا باید تلاش کنیم تا کشور آزاد، مستقل و سربلند ایجاد کنیم.

پزشکیان تصریح کرد: طی این جلسه هم با ایرانیان خارج از کشور و هم با رسانه‌های مختلف صحبت می‌کنیم. همچنین طی این نشست با رؤسای جمهور دیگر کشورها درباره صلح، امنیت، تولید، اقتصاد، گردشگری و سایر محورها نیز گفت‌وگو خواهیم داشت و تصور می‌کنم اگر درست بتوانیم رسالت را انجام دهیم، دستاورد خوبی خواهیم داشت. 

وی در پایان ضمن ابراز تأسف از حادثه انفجار در معدن معدنجوی و بیان تسلیت و همدردی با خانواده‌های افراد حادثه‌دیده، گفت: دستور ویژه‌ برای رسیدگی به مصدومان و خانواده آنان و همچنین خانواده جانباختگان صادر شده است و قرار است وزارت کشور، بهداشت و درمان، صنعت و معدن پیگیر ابعاد این حادثه شوند. امیدوارم در معادن کشور سیستم ایمن، استاندارد پیاده شود تا این اتفاقات شکل نگیرد. هر کاری از عهده ما بر می‌آید برای پشتیبانی از خانواده‌های حادثه دیده و جان‌باخته این معدن انجام می‌دهیم. 

انتهای پیام

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا