آخرین اخبار

صهیونیست‌ها از چوب‌دستی فرزندان «یحیی» بترسند


صهیونیست‌ها از چوب‌دستی فرزندان «یحیی» بترسند

یحیی ابراهیم حسن سنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس بخش عمده‌ای از زندگی خویش را در مبارزه با اشغالگران سپری کرد و بیش از دو دهه از عمر خود را در زندان‌های اسرائیل محبوس بود. ایشان سرانجام در درگیری با نیرو‌های پیاده‌ نظام و زرهی در محله تل سلطان در ساختمانی در رفح، زخمی و به شهادت رسید. 

اما فیلم‌ها و تصاویر منتشر شده از لحظه شهادت سنوار، حکایت از ایستادگی او در جنگ با صهیونیست‌ها تا آخرین گلوله و نارنجک، آن هم با لباس رزم و با تنی مجروح داشت. این موضوع سندی دیگر بر دروغین بودن ادعاهای اسرائیل مبنی بر حضور فرماندهان مقاومت و حماس در تونل‌های زیرزمینی عمیق و استفاده از اسرا به منزله سپر انسانی است. ابوابراهیم نمادی از قهرمانی است که برای فلسطین زیست، برای آزادی فلسطین مبارزه کرد و در نهایت برای فلسطین شهید شد.

در این راستا احمد احمدی‌صدر، کارشناس مسائل لبنان، در گفت‌وگو با ایکنا درباره نوع شهادت یحیی سنوار برخلاف ادعاهای رژیم صهیونیستی و تأثیر آن بر تقویت حماس، گفت: مهم این است که در میان نیروهای مقاومت و حماس یحیی سنوار‌های بسیاری وجود دارد که رژیم صهیونیستی با دست خود و با دوربین‌های خود صرفاً توانست اقتدار یکی از سنوارهای جبهه مقاومت را ثبت کند. همه دنیا دیدند چطور فناوری رژیم صهیونیستی از چوب دستی شهید سنوار ترسید.


بیشتر بخوانید : 


کفایت چوب‌دستی برای صهیونیست‌ها

وی با تأکید بر اینکه شهید ابوابراهیم با صدای رسا اعلام کرد برای رژیم صهیونیستی چوب‌دستی ما کافی است، گفت: فرماندهان حزب‌الله، حماس و مقاومت اعلام کردند ما در میدان هستیم و مثل مقامات ارشد دشمن نیسیتم که با وجود انواع و اقسام لباس‌های ضدگلوله و تجهیزات نظامی با حمایت اربابان خود، در پشت صحنه نبرد باشیم. فرماندهان جبهه مقاومت چون شهیدان سلیمانی، زاهدی و حاج رحیمی و سایر شهدا در نقطه درگیری و تماس با دشمن حضور رو در رو و مستقیم دارند. 

این کارشناس مسائل لبنان، اظهار کرد: تفاوت فرماندهان مقاومت با فرماندهان زبون و ذلیل رژیم صهیونیستی این است که فرماندهان در میدان معرکه و نبرد حضور دارند و در کنار رزمندگان به مبارزه علیه باطل ادامه می‌دهند و همین این برگ برنده جبهه مقاومت است. 

پیام جبهه مقاومت به رژیم صهیونیستی

وی با اشاره به پیام سوم نوع شهادت سنوار، تصریح کرد: ایشان نشان داد که تمامی رزمندگان و فرماندهان مقاومت نه تنها از شهادت هراسی به دل راه نمی‌دهند بلکه به استقبال شهادت می‌روند حتی اگر دست آنها قطع شده و مجروح شوند. به حق لقب «قطیع‌الکفین» را بر شهید سنوار گذاشتند یعنی اگر دست ما قطع یا مجروح شود باز به سمت شما حمله و یورش خواهیم برد چرا که نگاه و ایدئولوژی مقاومت، هجوم به اسرائیل برای نابودی صهیونیست‌هاست. 

احمدی‌صدر با اشاره به پیام جبهه مقاومت به رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: قطعاً پیام اساسی شهید یحیی سنوار و سایر یحیی سنوارهای حاضر در میدان نبرد، این است که این جنگ با جنگ‌‌های دیگر تفاوت دارد و حتماً با نابودی رژیم صهیونیستی در قدس شریف نماز خواهیم خواند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا پس از شهادت سنوار، نتانیاهو می‌تواند با صلح و سازش موفق به تبادل اسرای صهیونیستی شود، گفت: بعضا صحبت‌هایی از این طرف و آن طرف شنیده می‌شود که احتمال دارد اسرائیل از پیکر شهید سنوار به عنوان ابزار چانه‌زنی استفاده کند اما هیچ‌گاه یحیی سنوار و یحیی سنوارها راضی نیستند از پیکر آنها برای مذاکره با رژیم صهیونیستی استفاده شود و قطعاً چنین اتفاقی نخواهد افتاد زیرا شهید سنوار اجازه چنین اتفاقی را نخواهد داد.

احمدی‌صدر در پایان با تأکید بر اینکه رژیم صهیونیستی بداند هدف مقاومت نابودی این رژیم منفور و منحوس است، گفت: جبهه مقاومت و جمهوری اسلامی ایران درگیر هیچ مسئله یا مسائل حاشیه‌ای نخواهد شد و تمام کسانی که به رژیم صهیونیستی کمک می‌کنند، بدانند در این درگیری‌ و جنگ، حتماً آسیب خواهند دید. ایران امروز قدرتمندترین کشور منطقه است چون ما از مؤلفه‌ و امتیازی برخورداریم که سایرین ندارند و آن هم مسئله شهادت است. ما شهادت را فوز عظیم می‌دانیم که نظام سلطه و استکبار اساسا درکی از این مفهوم والا ندارند ولذا قطعاً جبهه مقاومت پیروز خواهد شد. 

گفت‌وگو از سمیرا انصاری

انتهای پیام

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا