آخرین اخبار

صهیونیست‌ها «وعده صادق ۲» را به مثابه تنبه و هشدار تلقی کنند


صهیونیست‌ها «وعده صادق ۲» را به مثابه تنبه و هشدار تلقی کنند

سردار رسول سنایی‌راد، معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در گفت‌وگو با ایکنا، درباره تأثیر عملیات «وعده صادق 2» بر تغییر معادلات منطقه طی روزهای آینده و تقویت قدرت بازدارندگی کشورمان گفت: عملیاتی که شب گذشته انجام پذیرفت به نوعی طلب قبلی ما بود که جمهوری اسلامی ایران بنا به دلایلی با خویشتنداری آن را به تأخیر انداخته بود و اکنون آن را وصول کرد؛ چراکه این توهم و تصور غلط در دشمن پدید آمده بود که جمهوری اسلامی ایران نگران توسعه جنگ است و دست به واکنش نظامی نخواهد زد و لذا چنین موضوعی سبب شد تا صهیونیست‌ها دست به جنایت‌هایی نظیر ترور سران جبهه مقاومت از جمله شهید سیدحسن نصرالله و سرداران بزرگ کشورمان مانند شهید سردار نیلفروشان بزنند.

وی افزود: این عملیات ضربه‌ای سنگین به صهیونیست‌ها بود و دشمن متوهم را که فکر می‌کرد جمهوری اسلامی ایران دچار نوعی محافظه‌کاری و احتیاط شده و واکنشی نشان نخواهد داد، متحیر کرد و لذا باید آن را ضربه‌ای برای تصحیح محاسبات دشمن قلمداد کنیم.

ضربات بعدی ایران کوبنده‌تر خواهد بود

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه اگر دشمن دست به اقدامی بزند قطعاً ضربات بعدی ما کوبنده‌تر و شدیدتر خواهد بود، گفت: در این مرحله صرفاً تمرکز بر پایگاه‌های نظامی دشمن بوده ولی اگر صهیونیست‌ها دست به اقدامی بزنند که متوجه زیرساخت‌ها و مجموعه‌های دیگر کشورمان باشد مطمئناً جمهوری اسلامی ایران هم متقابلاً اقدام خواهد کرد.

سردار سنایی‌راد ادامه داد: مشخصاً صهیونیست‌ها با روحیه و خصلتی که دارند به جز زبان زور زبان دیگری را متوجه نمی‌شوند! به همین خاطر عملیات «وعده صادق 2» می‌تواند در اصلاح رفتار آنها اثرگذار باشد. امروز رژیم صهیونیستی در شرایطی قرار دارد که احساس می‌کند در حال غرق شدن در باتلاق است؛ «الغریق یتشبث بکل حشیش».

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در حمله به بیروت و عبور از خطوط قرمز حزب‌الله نشان داد به محاسبات دقیق پایبندی ندارد، گفت: متأسفانه امروز صهیونیست‌ها گرفتار فکر بیماری به اسم نتانیاهو شده‌اند که شخصیتی مالیخولیایی و هیستریک دارد و به همین دلیل حزب‌‎الله لبنان با ارتقای برد موشک‌هایش موج جدیدی از آوارگی را به ساکنان اراضی اشغالی تحمیل کرده است.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا بیان کرد: صهیونیست‌ها اگر عاقلانه فکر کنند این ضربه را به مثابه نوعی تنبه و هشدار تلقی کرده و دست از اقدامات احمقانه و خارج از محاسبات عقلانی برخواهند داشت.

 ظرافت و دقت عملیات «وعده صادق 2»

سردار سنایی‌راد با اشاره به ظرافت و دقت عملیات «وعده صادق 2» گفت: این عملیات ترکیبی از استفاده همزمان از عملیات سایبری و نسل جدیدی از موشک‌های هایپرسونیک بود و مشخصاً نوع طراحی عملیات و نوع موشک‌ها در موفقیت‌ آن تأثیر داشت. به طور کلی عملیات مذکور اثبات کرد دستان جمهوری اسلامی ایران به هیچ‌وجه بسته نیست. کشور ما ذخایر عظیم موشکی در اختیار دارد و همه آنها تولید داخل هستند و از همه مهمتر آنکه به محض شلیک موشک سریعاً دوباره تولید و جایگزین می‌شوند و لذا تحریم و تهدید در عزم ایران برای ساخت موشک اثرگذار نیست و حتی مهندسان صنعت موشکی کشور در تلاش برای گشایش فضای جدیدی هستند که ظرفیت‌های علمی و مهندسی را توسعه دهند.

وی تأکید کرد: عملیات «وعده صادق 2» همانند تمرین و آزمایشی بود که در میدان تیر صورت می‌گیرد و اگر آمریکایی‌ها و غربی‌ها هوشیار باشند پیام ایران را جدی فرض کرده و مانع ادامه جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه خواهند شد. به هر حال بارش موشک در آسمان اراضی اشغالی نه‌تنها برای صهیونیست‌ها بلکه برای ناظران بین‌المللی هم شگفتی‌ساز بود.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در پایان گفت: صهیونیست‌ها در مرحله‌ای از حیات ننگین خود به سر می‌برند که تمامی ملت‌ها از آنها نفرت دارند و حتی برخی دولت‌ها خجالت می‌کشند از صهیونیست‌ها حمایت کنند.

گفت‌وگو از سعید امینی

انتهای پیام

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا