آخرین اخبار

طلای جهانی کاهش یافت



طلای جهانی کاهش یافت

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، قیمت طلا در معاملات روز جمعه کاهش یافته اما در آستانه سومین افزایش پیاپی هفتگی قرار دارد. تنش‌های ژئوپلیتیکی همچنان تقاضا برای طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن را افزایش می‌دهد. پالادیوم هم بهترین عملکرد خود طی سه هفته گذشته را تجربه می‌کند.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.27 درصد کاهش به 2728 دلار و 71 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش 0.32 درصدی به 2740 دلار رسیده است.

حمله رژیم صهیونیستی به یک مدرسه در مرکز غزه باعث شهادت حداقل 17 نفر شده است. مذاکره‌کنندگان آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار است دوباره در دوحه جمع شوند تا مذاکرات صلح در غزه از سر گرفته شود.

از طرف دیگر، رقابت‌های انتخاباتی در آمریکا شدت گرفته است. بسیاری عقیده دارند این انتخابات نسبت به سال‌های گذشته پویاتر و غیرقابل پیش‌بینی‌تر است. این بی‌ثباتی تمایل به خرید طلا را بالا می‌برد.

طبق گفته تحلیلگران، قیمت طلا طی سه ماه آینده به 2800 دلار می‌رسد و ممکن است مرز 3000 دلار را هم پشت سر بگذارد.

قیمت پالادیوم با یک کاهش 2.1 درصدی به 1133 دلار رسیده است. این فلز در روز پنجشنبه به بالاترین رقم طی 10 ماه گذشته رسیده بود و در آستانه 5 درصد افزایش قیمت هفتگی قرار دارد.

آمریکا از متحدان خود در گروه 7 خواسته پالادیوم و تیتانیوم روسیه را تحریم کنند. شرکت نورنیکل روسیه بزرگترین تولیدکننده پالادیوم در دنیاست.

احتمال مختل شدن عرضه پالادیوم روسیه در شرایطی مطرح شده که سایر بازارها برای حفظ سطح تولید خود با مشکل مواجه هستند.

قیمت نقره با 0.37 درصد کاهش به 33 دلار و 67 سنت رسیده و پلاتین با یک کاهش 1.49 درصدی 14 دلار و 25 سنت معامله می‌شود.

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا