آخرین اخبار

طوفان‌الاقصی گفتمان مقاومت را نهادینه و جهانی کرد


طوفان‌الاقصی گفتمان مقاومت را نهادینه و جهانی کرد

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن محمودی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در گفت‌وگو با ایکنا، به مناسبت یکسالگی عملیات طوفان‌الاقصی و تأثیرات و تحوللتا آن در سطح منطقه و جهان گفت: طوفان‌الاقصی یک عملیات تاریخی، ماندگار و اثرگذار است که  ضربه‌ای بزرگ برای رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود. 

وی افزود: رژیم صهیونیستی پیش از عملیات طوفان‌الاقصی به دنبال مظلوم‌نمایی و تطهیر چهره خود و پیشبرد پروژه عادی‌سازی روابط با اعراب بود ولی این عملیات سبب شد تا چهره ننگین و سیاه صهیونیست‌ها مشخص شود و تمام دنیا فهمید که این رژیم به هیچ اصول و قاعده‌ای پایبند نیست و جنایتکاری و ددمنشی در ذات صهیونیست‌هاست.

عملیات هفتم اکتبر؛ معجزه الهی

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران بیان کرد: ایستادگی مردم غزه و لبنان مقابل حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی را باید معجزه الهی دانست. این ملت مقاوم نشان دادند با اراده و ایمان قوی می‌توان مقابل دشمن و بمب‌های چند تنی آن ایستاد و او را خسته کرد. اگر ایستادگی مردم غزه و لبنان نبود شاید هیچگاه چهره پلید رژیم صهیونیستی برای عالم مشخص نمی‌شد و به همین خاطر عملیات هفتم اکتبر برکات بسیاری برای محور مقاومت به همراه داشت.

محمودی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی با حمله به غزه و لبنان درصدد نابودی مقاومت است، گفت: نکته مهمی که وجود دارد و باید به آن توجه کرد این است که گفتمان مقاومت به شخص یا فرد وابستگی ندارد؛ یعنی هر انسانی که در جغرافیای مقاومت زندگی می‌کند عضوی از مقاومت است. تفکر مقاومت و ایستادگی نهادینه و به درختی تنومند تبدیل شده است.

وی تأکید کرد: شاید با بمب و موشک بتوان مقر سران حزب‌الله و حماس را بمباران کرد و آنها را به شهادت رساند ولی با تفکر مقاومت که نهادینه شده چه خواهند کرد؟ گفتمان مقاومت از بین نمی‌رود بلکه بالنده و پویاتر از قبل به مسیر خود ادامه می‌دهد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران ادامه داد: مقاومت قلوب تمام ملت‌‎ها را به دست آورده و اثرگذاری فکری داشته است. تمام آزادگان دنیا پشتیبان مقاومت هستند و جنایت‌های رژیم صهیونیستی همدلی ملت‌های جهان را با مردم غزه و لبنان افزایش داده است. پس باید گفت همچنان بعد از یکسال مقاومت بانشاط به مسیر خود ادامه می‌‎دهد.

محمودی گفت: طوفان‌الاقصی مسئله فلسطین را به یک موضوع جهانی تبدیل کرد و نشان داد با سازش نمی‌توان حقوق ملت فلسطین را مطالبه کرد؛ لذا به طور کلی طوفان‌الاقصی در واکنش به پروژه سازش، عادی‌سازی روابط با اسرائیل و به حاشیه رانده شدن مسئله فلسطین بود که اتفاق افتاد و این پروژه را ناکام گذاشت.

وی با بیان اینکه سکوت اعراب در ماجرای طوفان‌الاقصی و حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی مشئمزکننده است، اظهار کرد: در شرایط کنونی سکوت جایز نیست، منافع امت اسلام در میان است و نباید نسبت به آن بی‌تفاوت بود. دشمن می‎‌خواهد مسلمانان را منزوی سازد و این کار را با تطمیع و تهدید انجام می‌دهد. اگر امت و دولت‌های اسلامی پشتیبان یکدیگر باشند قطعاً آمریکا و کل نظام استکبار نمی‌توانند مسلمانان را از پای درآورند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها بر ضرورت قطع روابط کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی تأکید فرموده‌اند؛ کشورهایی که به صورت پنهانی و آشکارا با این رژیم ارتباط، به ویژه رابطه اقتصادی، دارند باید آن را متوقف کنند. همدلی دولت‌ها نباید تنها به صدور بیانیه محدود شود بلکه باید پا را از آن فراتر گذاشت و اقدامی عملی انجام داد و برای مثال صادرات انرژی به این رژیم را متوقف کرد که قطعاً صهیونیست‌ها را تضعیف خواهد کرد و آنها را وادار به توقف جنایت و کشتار می‌کند.

دولت‌های اسلامی تکثر ایدئولوژیک را کنار بگذارند

محمودی با بیان اینکه دشمن درصدد شکاف میان دولت‌های اسلامی است، گفت: امروز دولت‌های اسلامی باید تکثر ایدئولوژیک را کنار بگذارند و بر یک باور و آن هم احقاق حقوق مردم مظلوم فلسطین تمرکز کنند. امروز نیاز به وحدت رویه و وحدت کلام بیش از پیش احساس می‌شود و نباید منافع جهان اسلام را فدای رئالیسمی کرد که زائیده غرب است. 

وی اضافه کرد: دولت‌های مسلمان بدانند اساس و ماهیت تشکیل دولت صهیونیستی مبتنی بر جنگ، جنایت و وحشی‌گری بوده ولی امروز آنها همانند گرگی در لباس میش به دنبال تکه‌تکه کردن جهان اسلام و دست‌اندازی به آن هستند. این واقعیت را باید پذیرفت که تعیین سرنوشت فلسطین به معنای تعیین سرنوشت جهان اسلام است. بی‌تفاوتی به سرنوشت فلسطین و در پیش گرفتن سکوت، خیانت به منافع امت اسلامی و دین اسلام است. لذا اگر مقابل اسرائیل نایستیم مهار این غده سرطانی سخت‌تر از قبل خواهد شد.

گفت‌وگو از سعید امینی

انتهای پیام

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا