عمران و اشتغال

ظرفیت بالای اشتغال در تعاونی‌های فرش/وجود ۱۵ هزار تحصیلکرده در حوزه فرش دستباف



ظرفیت بالای اشتغال در تعاونی‌های فرش/وجود ۱۵ هزار تحصیلکرده در حوزه فرش دستباف

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف با اشاره به وجود ۱۵ هزار کارشناس و کارشناس ارشد فرش دستباف در کشور گفت: اگر نیروهای علمی و نخبه به بدنه سنتی و تجربی قالیبافان و بافندگان فرش دستباف تزریق شوند، می‌توان تعاونی‌های بزرگ و توانمندی را در عرصه اقتصاد تشکیل داد.

عبدالله بهرامی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بهره‌گیری از ظرفیت‌های بالای بخش تعاون در کشور به ویژه در حوزه اشتغال گفت: در حال حاضر نزدیک به ۱۵ هزار نفر کارشناس و کارشناس ارشد در رشته فرش دستباف در کشور وجود دارد که دارای مدرک دانشگاهی هستند.

وی افزود: یکی از برنامه‌های ما در سند راهبردی فرش، استفاده از ظرفیت و پتانسیل نیروهای علمی کشور است و تلاش داریم از ظرفیت ۱۵ هزار نفری فارغ التحصیلان در امر تولید استفاده و درآمدزایی کنیم.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف اضافه کرد: اگر نیروهای علمی و نخبه به بدنه سنتی و تجربی قالیبافان و بافندگان فرش دستباف تزریق شوند می‌توان تعاونی‌های بزرگ و توانمند در عرصه اقتصاد را تشکیل داد.

بهرامی در عین حال با بیان اینکه مردم به تعاون و مشارکت جمعی علاقمندند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بزرگترین شبکه حمل و نقل کشور متعلق به تعاونی‌های حمل و نقل است و تاسیس تعاونی‌های مصرف و مسکن نیز گام موثری در جهت تامین مایحتاج و نیازهای ضروری مردم و کمک به خانه‌دار شدن آحاد جامعه است.

وی درعین حال از فعالیت ۱۰۰۰ تعاونی فرش دستباف در کشور خبر داد و بیشترین میزان پراکندگی تعاونی‌ها را مربوط به شهرهای آذربایجان شرقی و غربی، تهران، البرز، مشهد و اصفهان دانست.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف با اشاره به بالا بودن ظرفیت اشتغال در تعاونی‌های فرش گفت: در برخی استان‌ها ظرفیت تولید بالاست و به همان نسبت تشکل‌های تعاونی بیشتر است اما در حال حاضر در تمام استان‌های کشور شبکه بزرگ تعاونی‌ها وجود دارد.

بهرامی به منظور توسعه کسب و کارهای خرد و خانگی در حوزه تعاونی تاکید کرد: با مدیریت، آموزش و بازاریابی می‌توان تولیدات کیفی و مقرون به صرفه که ارزش افزوده بیشتری داشته باشد و برای بافندگان درآمدزایی کند به بازار عرضه کرد.

انتهای پیام



منبع ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا