آخرین اخبار

عرضه کتاب «درآمدی بر علوم انسانی اسلامی در اندیشه آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای»


به گزارش ایکنا، کتاب «درآمدی بر علوم انسانی اسلامی در اندیشه حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای» برای نخستین بار در قطعه وزیری از سوی انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در نمایشگاه کتاب 1403 تهران به مخاطبان عرضه می‌شود.

این کتاب توسط سیدمهدی موسوی در 832 صفحه و 11 فصل به رشته تحریر درآمده است. نویسنده سعی کرده تا به واکاوی نظریه مقام معظم رهبری در موضوع علوم انسانی اسلامی بپردازد.

از منظر حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، علم یکی از محورهای مهم تمدن انسانی است و خود از همین منظر تمدنی و با رویکرد فلسفی – الهیاتی به علم و علوم انسانی می‌نگرند. ایشان در بیانات و نوشته‌های خود افق‌های جدیدی را مورد نظر دارند که انسان را وا می‌دارد تا فراتر از فلسفه‌های رایج به دیدگاه‌های ایشان توجه بیشتری کند. همچنین ایشان به عنوان یک مجتهد و حکیم عالی‌قدر صاحب سبک خاص در تبیین و تحریر معارف اسلامی و انسانی هستند و در تحلیل امور انسانی از افق‌های جدید انسانی و تمدنی پرده برمی‌دارند و آن را در موضع‌گیری‌های خود در عرصه‌ راهبری جامعه و مواجهه تمدنی با پدیده‌های داخلی و خارجی به کار می‌گیرند.

انتهای پیام

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا