استان ها > همدان

علت پلمب مغازه‌های سنگ مزار فروشان همدان بیان شد



علت پلمب مغازه‌های سنگ مزار فروشان همدان بیان شد

ایسنا/همدان شهردار منطقه سه همدان علت پلمب مغازه‌های سنگ مزار فروشان همدان را بیان کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه سه همدان، محمدرضا فیضی منش اظهار کرد: در خصوص اجرای آراء پلمب مغازه‌های صنف سنگ مزار فروشان واقع در بلوار شهید سلگی ( بلوار بهشت یا جاده ملایر ) و در راستای تنویر افکار عمومی بر خود لازم می‌دانم نکات ذیل  را به محضر شریفتان باستحضار برسانم :

۱- اواخر دهه ۶۰ شهردار فقید همدان مرحوم بهنامجو، اقدام به ارائه و شروع طرحی نمود که بر اساس آن ورودی های شهر همدان  بعنوان اولین شهر ایران ساماندهی  می گردید ولی بنابه دلایل متعدد ،متاسفانه تاکنون این طرح اجرایی نشده است.بدیهی است طرح موصوف در جهت کاهش تصادفات و نظم دهی، پاکسازی جداره ورودی شهر و همچنین زیبا سازی بصری می‌باشد

۲- مطابق وضع موجود تعداد ۱۹ باب مغازه سنگ مزار فروشی در بلوار شهید سلگی (جاده ملایر) وجود دارد که برابر الزام ناشی از رأی کمیته بند ۲۰ ماده ۵۵ در مورخ ۲۸/ ۰۶/ ۱۴۰۳ پلمب گردیده است.

۳- قابل ذکر است بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها بر اساس آیین نامه ساماندهی مشاغل و اصناف مزاحم شهری مصوب هیات وزیران مورخ ۱۰/ ۱۰ /۱۳۹۶  که در تاریخ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶  توسط وزیر کشور به استانداران  ابلاغ گردیده اجرایی می شود.

۴- به استناد جدول مشاغل و صنوف آلاینده ردیف ۹ کلیه سنگبری ها مشمول تعطیلی و انتقال قطعی به خارج از شهر یا به شهرک های صنعتی و یا مجتمع های صنفی مجاز می باشند.

۵- شهرداری منطقه سه همدان در سال ۱۳۹۹ پس از بررسی های کارشناسی و متعاقب اخذ مجوز از شورای اسلامی شهر همدان وبا هماهنگی سایر مراجع مربوطه مجتمع سنگ مزار بهشت همدان را به تعداد ۷۲ واحد احداث نموده است و به منظور جایگزینی و ساماندهی به اتحادیه سنگ فروشان معرفی نموده است.

۶- مجتمع بازارسنگ بهشت با اعتبارات داخلی شهرداری منطقه سه در سال ۱۳۹۹ ساخته شده است که شهرداری همدان می‌توانست بجای احداث این پروژه، فعالیت عمرانی دیگری داشته باشد ولی با توجه به اولویت ورودی شهر نسبت به ساخت مجتمع اقدام نموده است.

۷- حسب روال قانونی طرح های تفصیلی (توسعه شهری) توسط شورای عالی معماری و شهرسازی کشور مصوب و به شهرداری‌ها جهت اجرا ابلاغ میگردد. این طرح ها بر اساس نیاز سنجی صورت گرفته توسط مشاور طرح (به عنوان گروه های متخصص و دارای سابقه و صلاحیت)تدوین گردیده و با توجه به شاخص‌هایی شامل افزایش جمعیت شهرها، لزوم بهبود کیفیت زندگی و تامین نیازهای عمومی شهری تهیه و تنظیم می شود و طبعا به عنوان اسناد بالادستی لازم‌الاجرا می‌باشد.

۸- قابل ذکر است عرض بلوار شهید سلگی از میدان امام حسن(ع) تا انتهای پلاک آرامستان (باغ بهشت) در طرح تفصیلی معبری ۶۲ متری می‌باشد و در ادامه از جداره آرامستان تاچهار راه بابک (شهید یزدان دوست) ۸۵ متری می باشد که بر همین مبنا واحدهای سنگ مزار فروشان در طرح تعریض معبر قرار دارند، یعنی علاوه بر اینکه جزء مشاغل مزاحم هستند در مسیر تعریض بلوار هم می باشند.

۹- در سنوات گذشته کمیسیون ماده ۱۰۰ نیز اقدام به صدور رأی تخریب برای اکثر واحدهای صنعتی و فاقد مجوز بلوار مذبور نموده است که شهرداری به منظور مساعدت جهت جابجایی و انتقال به محل جدید مهلت مناسبی داده است که تاکنون کسبه محترم هیچ اقدامی ننموده‌اند.

۱۰- در اولین طرح تفصیلی شهر همدان که بنام طرح مرجان می باشد در سال ۱۳۴۷ مصوب گردیده است محل فوق خارج از محدوده شهری بوده است سپس در طرح تفصیلی بعدی یعنی طرح مژدا که در سال ۱۳۶۷ تصویب شده است در مسیر تعریض بلوار و باقیمانده در کاربری فضای سبز می باشد.

۱۱- لازم به توضیح است که معاونت خدمات شهری شهرداری منطقه سه اخطاریه های متعددی جهت جابجایی به محل جدید صادر نموده است که کسبه محترم هیچ توجهی به اخطاریه ها نداشته‌اند و اعتراضی هم نکرده‌اند و مهلت قانونی اعتراض پایان یافته است.

۱۲- درحال حاضر هیچ واحد صنفی سنگ مزار فروشی در بلوار شهید سلگی فعالیت نمی کند و هیچگونه اعمال سلیقه ای صورت نگرفته و کلیه واحدها ملزم به جابجایی می باشند

۱۳- در خصوص سایر صنوف ( سنگ ساختمانی ، خدمات خودرویی ، اغذیه فروشان و … ) که در فاز بعدی اجرای طرح ساماندهی قرار دارند ، تقاضا می کنیم در این طرح مشارکت نموده و به محل جدید نقل مکان نمایند

۱۴- پیگیری مراحل قانونی فک پلمب بدین منظور است که شهرداری بستری را فراهم نماید تا صاحبان مشاغل بتوانند در صورت تمایل به محل تعیین شده نقل مکان نمایند که شهرداری زیر ساخت ها و محل مناسب را آماده نموده و به محض وصول درخواست ، مغازه های ساخته شده تحویل متقاضیان می گردد .

انتهای پیام 

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا