فرهنگی و هنری > تجسمی و موسیقی

عکسی که شجریان در سالروز درگذشت پدر منتشر کرد



عکسی که شجریان در سالروز درگذشت پدر منتشر کرد

۱۷ مهرماه چهارمین سالروز درگذشت استاد آواز ایران، محمدرضا شجریان است؛ مردی که نوای «ربّنا»یش هنوز هم یکی از نامدارترین تلاوت‌های قرآنی محسو می‌شود.

به گزارش ایسنا، همایون شجریان به مناسبت سالروز درگذشت پدرش عکسی دونفر منتشر کرده و نوشته است: «رفیق خیل خیالیم و همنشین شکیب… قرین آتش هجران و هم قران فراق»

محمدرضا شجریان (۱ مهر ۱۳۱۹ – ۱۷ مهر ۱۳۹۹) موسیقی‌دان و خواننده موسیقی سنتی ایرانی بود. شجریان در میان دوست‌داران خود با عنوان «استاد آواز ایران» و «خسروِ آواز ایران» شناخته می‌شود.بسیاری از مردم ایران او را مهم‌ترین چهره موسیقی ایرانی و یکی از نمادهای مهم فرهنگ و موسیقی ایران‌ می‌دانند.

وی همچنین خوشنویس خطِ نستعلیق، رئیس شورای عالی خانه موسیقی ایران، بنیان‌گذار گروه شهناز، باغ هنر بم و طراح چند ساز موسیقی بود. او در قرائت قرآن نیز فعالیت داشت و دعای ربّنا از آثار مهم اوست.

نوروز ۱۳۹۵ بود که این هنرمند از ابتلای خود به بیماری سرطان خبر داد و از اوایل بهمن سال ۱۳۹۸، وضعیت ریه‌های او به وخامت رسید که منجر به بستری شدن در بیمارستان برای عمل جراحی به‌ منظور «تعبیه راه عروقی جهت دارورسانی راحت‌تر و مؤثرتر» شد. ما ۲۰ روز پس از مرخص شدن شجریان از بیمارستان، مشکلات تنفسی مجدداً او را در روز پنج‌شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۸ راهی بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان کرد و تا فروردین ۱۳۹۹ در بیمارستان باقی ماند. پس از آن مراقبت ویژه از محمدرضا شجریان در خانه ادامه یافت تا روز شنبه، ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ که با افت سطح هوشیاری، افت فشار خون و شوک عفونی بار دیگر در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان جم بستری شد و پس از حدود ۱۰ روز، ۳ مهرماه، از بیمارستان به خانه‌اش منتقل شد.

اما روز یکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۹ به دلیل افت سطح هوشیاری در حدِ کمایِ عمیق به بخش مراقبت‌های ویژه در بیمارستان جم تهران منتقل شد و عاقبت بعدازظهرِ پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۹ در ۸۰ سالگی درگذشت.

انتهای پیام

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا