آخرین اخبار

عکس روز ناسا: خوشه ستاره‌ای جوان NGC 1333

خوشه ستاره‌ای NGC 1333 در لبه ابر مولکولی بزرگ پروسوس واقع شده و بخشی از کاوش‌های عمیق تلسکوپ وب برای شناسایی ستاره‌های کوتوله قهوه‌ای و سیارات آزاد در فضا است. میدان دید ترکیبی تلسکوپ فضایی تقریباً ۲ سال نوری عرض دارد و به ما امکان می‌دهد تا به دنیای پر از گرد و غبار این خوشه ستاره‌ای نگاهی بیندازیم.

جالب است بدانید که NGC 1333 ستاره‌هایی کمتر از یک میلیون سال سن دارد، اما بیشتر آن‌ها به دلیل گرد و غبار ستاره‌ای از تلسکوپ‌های نوری پنهان شده‌اند. این محیط پرآشوب و هیجان‌انگیز ممکن است مشابه محیطی باشد که خورشید ما بیش از ۴٫۵ میلیارد سال پیش در آن شکل گرفته است.

عکس روز ناسا: خوشه ستاره‌ای جوان NGC 1333

این خوشه ستاره‌ای نه تنها به ما کمک می‌کند تا فرآیند تشکیل ستاره‌ها را بهتر درک کنیم، بلکه نشان‌دهنده‌ی چگونگی شکل‌گیری سیارات و سیستم‌های خورشیدی نیز هست. با پیشرفت تکنولوژی و ابزارهای جدید، ما قادر به مشاهده و مطالعه این مناطق دوردست هستیم و می‌توانیم اطلاعات بیشتری درباره‌ی کیهان به دست آوریم.

در نهایت، NGC 1333 یادآور این است که در کائنات، مکان‌های بسیاری وجود دارد که هنوز ناشناخته مانده‌اند و هر روز به کشف‌های جدیدی منجر می‌شوند. این کشفیات نه تنها دانش ما را درباره‌ی جهان گسترش می‌دهند، بلکه حس کنجکاوی و شگفتی ما را نیز برمی‌انگیزند.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا