فرصت جدید برای سِلِرها، تجربه بهتر برای خریداران
بهگزارش روابط عمومی دیجیکالا، فروشندگان میتوانند روی یک کالای خاص که در فروشگاهشان عرضه میشود، یک کد تخفیف انحصاری ارائه دهند. برخلاف تخفیفهای عمومی که برای همه کاربران و تمام فروشندگان یک محصول اعمال میشوند، این کدها فقط برای همان کالا از همان فروشنده، معتبر خواهند بود. به این ترتیب، هر فروشنده میتواند تخفیف ویژه خود را پیشنهاد دهد و از آن به عنوان ابزاری برای رقابت و افزایش فروش استفاده کند.
در سطح جهانی این روش به عنوان یکی از ابزارهای مهم قیمتگذاری شخصیسازیشده شناخته میشود که در پلتفرمهایی مانند آمازون با نام Limited-Time Coupons و در eBay و Walmart با Exclusive Seller Promotions پیادهسازی شده است. در این مارکتپلیسها، فروشندگان میتوانند تخفیفهایی تنظیم کنند که فقط به گروهی از خریداران یا در بازههای زمانی خاص نمایش داده شود. همین ویژگی در دیجیکالا، علاوه بر رقابتیتر کردن بازار، میتواند موجب افزایش نرخ تبدیل و همچنین تعامل مشتریان با تخفیفهای لحظهای شود.
برخلاف تخفیفهای کلی و عمومی که ممکن است در صفحات جداگانه نمایش داده شوند، این نوع از تخفیف دقیقاً در نقطه تصمیمگیری کاربر دیده میشود و حس دریافت یک فرصت ویژه را به او منتقل میکند. با استفاده از این ويژگی حالا هر فروشنده میتواند بدون نیاز به کاهش کلی قیمت، یک تخفیف جذاب ارائه و با فروشندگان دیگر رقابت کند. در این حالت Sellerها میتوانند به جای وابستگی به تخفیفهای کلی فروشگاه اینترنتی، استراتژیهای خاص خودشان را در قیمتگذاری محصولات بهصورت مستقل مدیریت کنند.
در سیستمهای تخفیفگذاری مدرن میتوان این ویژگی را با سیستمهای دادهمحور فروشگاهها ترکیب کرد تا امکان ارائه تخفیفهای هوشمندتر (بر اساس تاریخچه خرید، رفتار کاربران و تحلیل رقبا) فراهم شود؛ اتفاقی که رخ دادن آن در آینده دیجیکالا ناممکن نیست.
لینک منبع اصلی خبر
لینک خبر در ارتباط اقتصادی
این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید