آخرین اخبار

قطعا راه و مسیر شهید سیدحسن نصرالله ادامه می‌یابد – اخبار روز کشور

سید محمد حسینی شامگاه ۹ مهرماه در مراسم اختتامیه کنگره ملی شهید عارف «حاج‌علی محمدی‌پور» در رفسنجان اظهار کرد: این روزها عالم اسلام از شرق تا غرب در حزن و ماتم است. شهادت سیدحسن نصرالله مصیبت بزرگی بود. اما این‌گونه نیست که فکر کنیم صهیونیست‌ها به هدف خود رسیدند. بله ما آسیب دیدیم و جبران آن سخت است اما ایشان(سیدحسن نصرالله) اینقدر نیروهای ورزیده‌ای را آموزش داده که این مسیر ادامه خواهد داشت.

وی افزود: سیدحسن نصرالله که در ۳۲ سالگی مسئولیت را بر عهده گرفت، صهیونیست‌ها را از پس از ۱۸ سال حضور در لبنان از این کشور اخراج کرد و در جنگ ۳۳ روزه صهیونیست‌ها با ضرب شصتی که از حزب الله خوردند، ناکام شدند. 

حسینی گفت: در بحث داعش، حزب الله فداکاری کرد. در یمن نیز وقتی که ائتلاف علیه یمن بود، حزب الله قهرمان به آنها کمک می‌کرد. در عملیات طوفان الاقصی و پس از آن نیز حزب‌الله در صحنه بوده و قطعاً این راه و مسیر را ادامه خواهد داد.

این هم‌رزم شهید حاج‌علی محمدی‌پور در ادامه به بیان برخی خصوصیات این شهید والامقام پرداخت و گفت: شهید حاج‌علی محمدی‌پور مأنوس با نهج‌البلاغه و دلبسته قرآن بود. ما این شهدا را از اولیاء خدا می‌دانیم. در زمانی که اغلب سرگرم مادیات و ظواهر دنیا هستند، شهدا باطن و حقیقت عالم را دیدند و می‌دانستند که این دنیا محل گذر و مزرعه آخرت است.

این استاد دانشگاه افزود: افتخار مردم رفسنجان است که هم در دوران انقلاب و هم در دفاع مقدس چنین فرزندان برومندی را تقدیم نظام کردند. از قبل از پیروزی انقلاب علیه رژیم ستمشاهی مبارزه کرد. رهبر انقلاب در سال ۱۳۸۴ در سفر به رفسنجان به روحیه و فرهنگ مردم رفسنجان اشاره داشتند.

وی ادامه داد: شهید حاج‌علی محمدی‌پور دائماً اهل مطالعه در همه زمینه‌ها بود. انسان سخت‌کوشی بود و نازپرورده نبود. اهل عبادت و راز و نیاز و تهجد و شب زنده‌داری بود. اهل تواضع بود و نسبت به دیگران مودت و محبت داشت و حاکم بر قلب‌ها بود. 

حسینی گفت: شهید محمدی‌پور تسلط در مسائل نظامی داشت، اهل عرفان و معنا بود، با وجود چندین بار مجروحیت دوباره به جبهه بازگشت و آرزوی شهادت داشت.

استاد دانشگاه تهران افزود: شهید چند روز بعد از ازدواج عازم جبهه شد و شرط کرده بود که به شرطی ازدواج می‌کنم که جبهه را ترک نکنم. حساسیت نسبت به بیت المال داشت و توسل ویژه‌ای به حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) داشت.

وی با اشاره به اینکه در مجتمع مس سرچشمه نمی‌خواست کسی بداند او فرمانده است و فقط می‌خواست او را به‌عنوان کارگری ساده بشناسند، افزود: حتی در سربازی درجه‌دار شده بود ولی مانند سرباز عادی خودش را نشان می‌داد و اگر روایتی از جبهه و جنگ و عملیاتی تعریف می‌کرد نقش‌آفرینی خودش را نادیده می‌گرفت و این توصیه سردار سلیمانی بود که باید به مرحله‌ای برسیم که خودمان را نبینیم. 

معاون پارلمانی دولت شهید رئیسی اضافه کرد: امسال در دیدار با رهبر معظم انقلاب، ایشان این نکته را یادآوری کردند که یاد شهدا را زنده نگه داریم و تولیدات در زمینه شهدا باید ۱۰۰ برابر باشد و اهل دانش و هنر در این وادی وارد شوند و زندگی تک‌تک این ستارگان درخشان را به نسل جدید معرفی کنند. 

انتهای پیام

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در تهران اقتصادی

این خبر توسط موتور تهران اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

دیگر رسانه های کشور:

آموزشگاه رسانه |ارتباط اقتصادی| ارتباط فردا|ارتباط فرهنگی|ارتباط ورزشی|تهران اقتصادی |تهران ورزشی|مرجع وب و فناوری|پایگاه خبری شباب |همسونیوز|تهران فرهنگی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا