اقتصاد بین الملل

قیمت جهانی نفت امروز ۱۸ مهر؛ کاهش ۴ درصدی قیمت



قیمت جهانی نفت امروز ۱۸ مهر؛ کاهش ۴ درصدی قیمت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، قیمت نفت بیش از ۴ درصد به خاطر خبر آتش‌بس احتمالی بین حزب الله و رژیم صهیونیستی کاهش یافت. قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز چهارشنبه با ۸ سنت معادل ۰.۱۰ درصد افزایش به ۷۷ دلار و ۲۶ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با یک سنت معادل ۰.۰۱ درصد افزایش ۷۳ دلار و ۵۸ سنت معامله می‌شود.

تحلیلگران عقیده دارند قیمت نفت تا حد زیادی تحت تأثیر تیتر خبرها قرار دارد. امروز خبر آتش‌بس احتمالی قیمت نفت را پایین می‌آورد و ترس از تشدید درگیری‌ها در منطقه آن را بالا می‌برد.

قیمت نفت برنت در روز دوشنبه بیش از ۳ درصد افزایش قیمت روزانه داشت و برای اولین بار از ماه اوت تا بیش از ۸۰ دلار در هر بشکه افزایش یافت. برنت ۸ درصد هم در هفته گذشته افزایش قیمت داشت که بیشترین افزایش قیمت هفتگی طی یک سال گذشته بود. دلیل اصلی این بالا رفتن قیمت نگرانی در مورد گسترش جنگ در خاورمیانه بوده است.

وزیر دفاع رژیم صهیونیستی اعلام کرده جانشین سید حسن نصرالله را هم حذف کرده است. نیروهای نظامی این رژیم در روز سه‌شنبه به مردم هشدار داده بودند از ساختمان‌های خاصی در جنوب لبنان فاصله بگیرند.

روند افزایش قیمت نفت پس از حمله موشکی ایران به سرزمین‌های اشغالی در اول اکتبر آغاز شد. رژیم صهیونیستی قول داده این حمله ایران را تلافی کند.

از طرف دیگر طوفان میلتون در راه رسیدن به فلوریداست و باعث بسته شدن برخی از سکوهای نفت و گاز در خلیج مکزیک آمریکا شده است.

گزارش مؤسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد ذخایر نفت خام این کشور حدود ۱۱ میلیون بشکه طی یک هفته گذشته کاهش داشته است. ذخایر بنزین آمریکا ۵۵۷ هزار بشکه و ذخایر میعانات گازی این کشور ۲.۶ میلیون بشکه پایین آمده‌اند.



منبع :مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا