ورزشی > توپ و تور

لژیونر والیبال ایران: جنگ اصلی در تیم ملی است/ در ایتالیا می‌توانم حقم را بگیرم


دریافت‌کننده قدرتی تیم ملی ایران که در حال حاضر در لوبه ایتالیا بازی می‌کند در مورد جلب نظر پیاتزا برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی تیم ملی گفت: جنگ اصلی ما در اردوی تیم ملی است و باید آنجا خودمان را ثابت کنیم تا فیکس بازی کنیم.

به گزارش ایسنا، پوریا حسین‌خانزاده دریافت‌کننده قدرتی تیم ملی والیبال ایران پس از درخشش در لیگ ایران و تیم ملی، توسط تیم لوبه ایتالیا جذب شد و مدتی است در تمرینات این تیم حاضر شده تا برای مسابقات رسمی لیگ ایتالیا آماده شود.

در لوبه همه با هم رفیق هستیم

حسین‌خانزاده در مورد شرایط خود در تیم لوبه به ایسنا گفت: خدا را شکر شرایط خوبی دارم و تمرینات به خوبی پیش می‌رود. مصدومیت ریزی در کتفم دارم که درمان می‌کنم. فعلا فشار زیادی روی من نیست و بازی‌ها از هفته بعد شروع می‌شود. جو تیم خیلی خوب است، همه با هم رفیق هستند و برای هم وقت می‌گذارند. مربیان خیلی خوب تمرین می‌دهند و امکانات خوب است. تیم جوانی داریم و اگر امسال بازی‌های خوبی انجام دهیم، نتیجه می‌گیریم. شرایط خودم هم خوب است و مشکلی در تمرینات ندارم.

لژیونر والیبال ایران: جنگ اصلی در تیم ملی است/ در ایتالیا می‌توانم حقم را بگیرم

تفاوت لیگ ایتالیا و ایران در نظم و اهمیت دادن به بازیکن است

او در مورد تفاوت لیگ ایتالیا با ایران گفت: رسیدگی در اینجا خیلی بهتر است. حمایت‌گری، به فکر بازیکن بودن و نظم خیلی خوب است و همه بازیکنان و مربیان در اختیار تیم هستند و به هم کمک می‌کنند. از طرفی بهترین امکانات را دارند و همه چیز روی نظم و برنامه‌ریزی است. بازیکنان ایرانی سطح خوبی دارند و می‌توانند اینجا هم بازی کنند. اینگونه نیست که اینها ۱۰۰ باشند و ما ۱۰. شاید ۷، ۸ درصدی اختلاف داشته باشیم اما تفاوت اینجا در بحث نظم، اهمیت دادن و کمک کردن به بازیکن است.

می‌توانم در لوبه حقم را بگیرم

دریافت‌کننده قدرتی تیم ملی ایران در مورد شرایط خود در تیم لوبه ایتالیا بیان کرد: به نظرم برای اینکه فیکس بازی کنم، کار سختی دارم. مربیانمان از همه بازیکنان استفاده می‌کنند. به من هم در بازی‌های تدارکاتی بازی داده‌اند که نمایش خوبی هم داشته و راضی بوده‌اند اما باید تمام توانم را بگذارم. بازیکن جوانی هستم و سال اولم است که در این تیم بازی می‌کنم. کمی سخت است اما در خودم می‌بینم که حقم را بگیرم. بالاخره باید تلاش کرد چون هیچ چیزی به آسانی به دست نمی‌آید. در ورزش رقابت خیلی مهم است که چگونه تمرین و زندگی کنی تا بتوانی فیکس بازی کنی. من هم تمام تلاشم را می‌کنم. اینگونه نیست که بگویم آنها فیکس بازی می‌کنند و من تعویضی هستم. من هم تمام تلاشم را می‌کنم.

لژیونر والیبال ایران: جنگ اصلی در تیم ملی است/ در ایتالیا می‌توانم حقم را بگیرم

فقط مشکل زبان ایتالیایی دارم

او با بیان اینکه توانسته است ارتباط خوبی با مردم و بازیکنان ایتالیا بگیرد، ادامه داد: ایتالیایی‌ها تقریبا شبیه ما ایرانی‌ها هستند. چند نفر از بازیکنان را از قبل می‌شناختم. با پاسورمان چند سال در نوجوانان و جوانان جهان بازی کرده‌ایم. الکساندر نیکولوف را می‌شناسم و چند نفر دیگر هم هستند. ارتباط خوبی گرفته‌ام. تیم جوان است و با همه خوب هستیم. ارتباط خوبی هم با بزرگترهای تیم داریم. فققط مشکل زبان ایتالیایی دارم که اگر ماندگار شوم کم کم باید یاد بگیرم. در حال حاضر هر جا ایتالیایی می‌گویند برای من انگلیسی ترجمه می‌کنند.  

اوایل سال قبل در تیم ملی سخت گذشت

حسین‌خانزاده در پاسخ به این سوال که سال ۲۰۲۴ برای خودت و تیم ملی چگونه بود، بیان کرد: شرایطم اوایل در تیم ملی کمی سخت گذشت چون قبلش تمام تلاشم را کرده بودم که فیکس بازی کنم. البته به معنی این نیست که بهتر از همه هستم یا حق من را خوردند بالاخره تصمیم مربی بود اما دوست داشتم بیشتر به تیم ملی کمک کنم. در والیبال بالاخره پیش می‌آید کسی بازیکن تعویضی باشد یا به کسی بیشتر بازی برسد و به کسی دیگر کمتر. از این موضوع درس گرفتم که آدم باید صبر داشته باشد و سخت نگیرد. بالاخره اوایل تیم ملی به من بازی نرسید و سخت بود اما بعد عادی شد. گفتم این موضوع در ورزش حرفه‌ای عادی است. بنابراین کنار آمدم تا نوبتم شد و عملکرد خوبی داشتم. نمی‌گویم معجزه کردم اما عملکردم خوب بود. قبل از آن هم قهرمان لیگ شده بودیم و برایم سال خوبی بود.

لژیونر والیبال ایران: جنگ اصلی در تیم ملی است/ در ایتالیا می‌توانم حقم را بگیرم

پیاتزا می‌تواند به تیم ملی کمک کند

او در مورد انتخاب پیاتزا به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال گفت: آقای پیاتزا مربی خیلی خوبی است و چند سالی می‌شود در میلانو که یکی از تیم‌های خوب ایتالیاست، مربیگری می‌کند. شنیده‌ام از نظر تکنیکی و تاکتیکی جزو مربیان خوب دنیاست و می‌تواند به تیم ملی ما کمک کند. این کار خوب فدراسیون بود که قرارداد بلند مدت با این مربی بست که به تیم کمک کند و برای المپیک بعدی برنامه‌ریزی کرد. ما هم هر چه در توان داریم، می‌گذاریم تا به تیم ملی کمک کنیم. این وظیفه ماست. ما به خاطر مردم می‌جنگیم تا دل آنها را شاد کنیم چون می‌دانیم پیگیر والیبال هستند و والیبال را دوست دارند وگرنه تیم ملی برایمان منفعت مالی ندارد. ۱۰۰ درصد سال آینده نتیجه را بهتر می‌کنیم تا والیبال رو به پیشرفت باشد.

جنگ اصلی در تیم ملی است

حسین‌خانزاده در پاسخ به این سوال که فکر می‌کند نظر پیاتزا را جلب کند و در ترکیب اصلی تیم ملی قرار گیرد، گفت: در لیگ ایتالیا با آقای پیاتزا بازی داریم و اگر به من فرصت بازی برسد، ۱۰۰ درصد توانم را می‌گذارم اما جنگ اصلی ما در اردوی تیم ملی است و باید آنجا خودمان را ثابت کنیم تا فیکس بازی کنیم. البته بحث فیکس بازی کردن من یا یقیه نیست بلکه مهم نتیجه گرفتن تیم ملی است.

انتهای پیام 

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا