متا میزان تبلیغات شخصی سازی شده را در اروپا کاهش میدهد
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، این اقدام تلاشی در جهت برطرف کردن نگرانی های روزافزون رگولاتورهای این منطقه است.
شرکت کالیفرنیایی «منلو پارک» اعلام کرد تغییرات مذکور در جهت پاسخ به تقاضای رگولاتورهای اروپا انجام می شود.
طی هفته های آینده کاربران اتحادیه اروپا که از پلتفرم های این شرکت به طور رایگان استفاده می کنند می توانند آگهی هایی که مشاهده می کنند را براساس آنچه که متا «بستر »می خواند، انتخاب کنند. منظور از بستر، محتوایی است که کاربر طی بازه های خاصی در پلتفرم های متا مشاهده می کند.
این تبلیغات همچنین کاربران را براساس سن، جنسیت، موقعیت مکانی و غیره هدف می گیرند. در کنار این موارد متا تصمیم دارد هزینه حق عضویت در پلتفرم ها را بدون تبلیغات تا 40 درصد در اتحادیه اروپا کاهش دهد.
این اقدام در حالی اجرا خواهد شد که رگولاتورهای اتحادیه اروپا تلاش ها برای کنترل قدرت شرکت های بزرگ فناوری را افزایش داده اند و قوانینی برای فراهم کردن حضور شرکت های کوچک تر در بازار از جمله «قانون بازارهای دیجیتال» را از اوایل سال جاری اجرا کرده اند.
سخنگوی اتحادیه اروپا در این زمینه می گوید: مدل جدیدی که متا ارائه کرده هنوز تایید نشده و کمیسوین اتحادیه اروپا با آن موافقت نکرده است. هنوز برای گمانه زنی درباره تأثیر روی روندهای عدم پیروی از قانون زودهنگام است. هدف ما آن است که متا هرچه سریع تر و موثرتر از قوانین پیروی کند.