ارتباطات و فن آوری اطلاعات

مجلس باید برای نظارت بر اجرای حکمرانی قانونمند پروتکل تعیین کند



مجلس باید برای نظارت بر اجرای حکمرانی قانونمند پروتکل تعیین کند

سید محمد سادات ابراهیمی نماینده مردم آبادان و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اهمیت اجرای حکمرانی قانونمند در فضای مجازی، بیان داشت: غوغای فضای مجازی و بمباران افکار عمومی توسط کاربران فضای مجازی یک موضوع قابل قبول برای آحاد مردم و مسئولان کشور است و همه می‌دانند که فضای مجازی متفاوت از هر پدیده‌ای تأثیرگذار است.

وی ادامه داد: فضای مجازی در همه ابعاد جامعه اعم از سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تأثیرگذار است، بنابراین توجه به بخش فضای مجازی باید در اولویت برنامه‌ریزی‌های راهبردی مسئولان کشور باشد.

نماینده مردم آبادان در مجلس تصریح کرد: ما قطعا راهکار مقابله با سوءاستفاده کنندگان از فضای مجازی را دنبال می کنیم؛ باید از هر گونه خلاقیت و ابتکار در زمینه فضای مجازی و پدیده‌های آن که روز به روز ممکن است متفاوت با گذشته باشد، استقبال کرد.

سادات ابراهیمی اضافه کرد: بهتر است با پیشرفت فضای مجازی، ما این حوزه را بومی‌سازی کنیم و خطوط قرمز را در نظر بگیریم و این بخش را به جهت چند ابهام تحت الشعاع قرار ندهیم؛ ما باید تهدیدها و فرصت‌ها در فضای مجازی را شناسایی کرده و بر اساس شرایط، پروتکل‌هایی برای نظارت بر اجرای حکمرانی قانونمند مشخص کنیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه درخت تنومند انقلاب اسلامی پس از چهل و اندی سال، همچنان قوی و مستحکم بوده و تحت تأثیر برخی از تهدیدات فرهنگی دشمن قرار نخواهد گرفت، منتهی نیاز داریم که یک برنامه‌ راهبردی مشخص و عملیاتی و منطبق با شرایط سنتی، بومی و فرهنگی ما هم ایجاد شود.

سادات ابراهیمی افزود: کشورهای دیگر هم در این حوزه قوانین خاص خود را دارند و در واقع محدودیت‌هایی برای استفاده از فضای مجازی دارند، بنابراین امیدواریم با همکاری دولت و مجلس نگاه جدی و جدیدی در بهینه‌سازی فضای مجازی به دور از افراط و تفریط داشته باشیم.



منبع مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا