آخرین اخبار

مراسم وداع تهرانی‌ها با پیکر سردار شهید نیلفروشان در حال برگزاری است


مراسم وداع تهرانی‌ها با پیکر سردار شهید نیلفروشان در حال برگزاری است

به گزارش خبرنگار ایکنا، مراسم تشییع پیکر سردار شهید عباس نیلفروشان، از ساعت 9 صبح امروز با ورود پیکر شهید نیلفروشان به جایگاه و تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید در میدان آیینی امام حسین (ع) تهران آغاز شد. 

در ادامه سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران توسط رزم‌نوازان سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ به اجرا درآمد. 

جمعیت زیادی از مردم تهران از دقایقی پیش از شروع رسمی مراسم در ساعت 9 صبح در میدان امام حسین(ع) و خیابان‌های اطراف حضور پیدا کرده‌ بودند.

در این مراسم سردار قاآنی؛ فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، سردار سلامی؛ فرمانده کل سپاه، حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی؛ نماینده ولی فقیه در سپاه، سردار فدوی؛ جانشین فرمانده کل سپاه، حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه، محمد مخبر، مشاور و دستیار رهبر معظم انقلاب حضور دارند.

در بدو ورود سردار قاآنی به محل مراسم، مردم با سر دادن شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» به استقبال این سردار جبهه مقاومت رفتند و خشنودی خود را از دیدار با سردار قاآنی اعلام کردند.

حضور سردار قاآنی در مراسم تشییع پیکر شهید نیلفروشان

مردم با تجمع کنار جایگاه حال عزاداری کرده و با اهدای شاخه‌های گل از پیکر شهید نیلفروشان استقبال کردند.

حاضران در مراسم پرچم‌های جمهوری اسلامی ایران، فلسطین، حزب‌الله و عکس‌های شهیدان سیدحسن نصرالله و نیلفروشان را در دست دارند و شعار «الله اکبر خامنه‌ای رهبر»، «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سر می‌دهند. 

در ادامه مراسم گروه سرود دختران «مهر سوگند» به اجرای قطعاتی درباره طوفان الاقصی و آزادی قدس پرداختند.

پس از آن محمود کریمی و سیدمجید بنی‌فاطمه، از مداحان اهل بیت(ع) به ذکر مصیبت و مداحی در رثای شهید پرداختند. 

پیکر شهید نیلفروشان که برای تشییع وارد عراق شده بود، شب گذشته پس از تشییع و طواف در شهر‌های نجف و کربلا وارد کشور شد.

مراسم وداع، فردا چهارشنبه، ۲۵ مهر در اصفهان و تشییع و خاکسپاری نیز در بعد از ظهر پنجشنبه ۲۶ مهرماه در اصفهان برگزار خواهد شد.

یادآور می‌شود؛ بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم غاصب صهیونیستی روز جمعه ۶ مهر امسال به پشتوانه حمایت‌های آمریکا از مقر اصلی سازمان ملل متحد در نیویورک دستور ترور سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را صادر کرد.

در نتیجه این دستور، هواپیما‌های رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه محلات مسکونی محله «حاره حریک» در ضاحیه بیروت را به شدت و به صورت پیاپی بمباران کردند. برخی منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند که حمله به ضاحیه جنوبی بیروت با هشت تا ۱۲ فروند جنگنده در آن واحد انجام و در آن از بمب‌های سنگرشکن ۲ هزار پوندی آمریکایی استفاده شده بود. در این حملات، مجاهدانی همچون سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان و سردار نیلفروشان به شهادت رسیدند.

این خبر در حال تکمیل است…

انتهای پیام

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا