آخرین اخبار

مرزهای ایران و افغانستان مسدود می‌شوند



مرزهای ایران و افغانستان مسدود می‌شوند

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، امیر سرتیپ دوم ستاد سیروس امان اللهی روز شنبه در سفر به تایباد افزود: طول این طرح راهبردی و مهم در نوار مرزی مشترک استان خراسان رضوی با کشور افغانستان ۳۰۰ کیلومتر است و چهار گروه مهندسی ۴۴۴، ۴۳۳، ۴۱۱ و ۴۵۵ نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در نوار مرزی این کشور همسایه شرقی مشغول اجرای مراحل مختلف این طرح بزرگ هستند.

وی ادامه داد: با همت همه نیروهای مهندسی و دستگاه‌های متولی، در بازه زمانی گذشته از اجرای این طرح، مراحل انجام آن در بخش‌های مختلف، پیشرفت فیزیکی خوبی داشته و زیرساخت‌های لازم برای ادامه و سرعت بخشیدن به آن در این نقطه از کشور نیز با استفاده از توان و ظرفیت‌های منطقه ای و محلی فراهم شده است.

عملیات انسداد نوار مرزی ایران و افغانستان به صورت دیوارکشی به بلندی چهار متر و فنس کشی بخش بالایی آن است که به صورت کاملا هوشمند اجرا می شود.

مرز دوغارون با پیشینه بیش از یک قرن در فاصله ۱۸ کیلومتری جنوب شرقی شهر تایباد قرار دارد.

مرکز شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد و ۹۰ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد، تایباد به سبب وجود گذرگاه مرزی دوغارون در این نوار مرزی از اهمیت اقتصادی ویژه ای برخوردار است.

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا