اقتصاد > صنعت و معدن و تجارتتولید و تجارت

نقره در سامانه هوشمند معاملات فلزات گرانبها عرضه می‌شود



نقره در سامانه هوشمند معاملات فلزات گرانبها عرضه می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا عسگرخانی امروز در نشست برنامه‌های طرح سند باکس و معرفی انبار هوشمند فلزات گرانبها اظهار کرد: هر فردی که دارای کد ملی و شماره حساب است، می‌تواند از این سامانه خرید و فروش کند.

وی ادامه‌داد: طرح سند باکس سامانه هوشمند معاملات و انبارداری فلزات گرانبها زیر نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت است، ضمن اینکه مورد تأیید بانک مرکزی و بانک کارگشایی قرار دارد.

این مسئول با تاکید بر اصالت طلا در معامله‌های برخط، گفت: طلاها برای عرضه برخط نیاز به انبار داری دارند در غیر این صورت، خالی فروشی صورت می‌گیرد و خطر پذیری را برای خریداران بالا می‌برد.

وی افزود: این سامانه امکان خرید طلا را برای عموم مردم فراهم کرده است که به صورت خرد و با سرمایه کمتر اقدام به خرید و فروش کنند. عرضه طلا به صورت برخط معضل خالی فروشی و اصالت دارد که از طریق این سامانه رفع شده است.

عسگرخانی با بیان اینکه تجارت طلا در ایران قدمت هفت هزار ساله دارد، گفت: طلا کالای سرمایه‌گذاری است و اکنون تجارت‌های مدرن و سنتی در صنعت طلا در حال رشد است.

وی ابراز کرد: هر تجارتی که در فضای برخط شکل می‌گیرد نیاز دارد تا مجوزهای قانونی را طی کند، اصل فیزیک طلا که از طریق این سامانه عرضه می‌شود در بانک کارگشایی قرار دارد و قابلیت معاملات واقعی و خرید و فروش در سطح کوچک را دارد همچنین افراد بر روی طلایی که در این بانک دارند، می‌توانند تسهیلات دریافت کنند.

مدیر سامانه هوشمند معاملات و انبارداری فلزات گرانبها از برخی سکوهای برخط عرضه طلا انتقاد کرد و گفت: برخی از فروشگاه‌های فضای مجازی در حالی اقدام به خرید و فروش طلا می‌کنند که علاوه بر نداشتن نظارت‌های ثانویه حتی اینماد به عنوان حداقل مجوز از وزارت صمت را ندارد که البته پلیس فتا اعلام کرده که اسامی سایت‌های بدون اینماد به پلیس امنیت اقتصادی معرفی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بعضی از سکوهای برخط که کالاهای مختلفی را به فروش می‌رسانند، در کنار فعالیت‌های خود اقدام به عرضه طلا می‌کنند که این امر حتی مورد اعتراض اتحادیه تخصصی طلا به دلیل تخلفات احتمالی قرار گرفته که این بخش نیز نیازمند ساماندهی است.



منبع مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا