آخرین اخبار

نقش سپاه پاسداران در تهدیدزدایی و ارتقای قدرت بازدارندگی کشور


سردار رسول سنایی‌راد، معاون سیاسی دفتر عقیدتی ـ سیاسی فرماندهی کل قوا، در گفت‌وگو با ایکنا، به مناسبت دوم اردیبهشت؛ سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره نقش سپاه در ارتقای قدرت بازدارندگی و دفاعی و تهدیدزدایی از کشور، گفت: قدرت بازدارندگی به چند عامل و مؤلفه باز می‌گردد که از جمله آنها ایجاد ظرفیت درونی، فراهم کردن امکانات و ابزار دفاعی، داشتن ثبات و پایداری و وجود اراده برای به کارگیری این ظرفیت‌ها و داشتن اعتبار است. 

وی ادامه داد: مجموعه این عوامل در عرصه نظامی می‌تواند به ما قدرت بازدارندگی می‌دهد که همواره کشور متخاصم از اقدام نظامی علیه ما برحذر باشد و آن را پرهزینه و کم فایده بداند.

سردار سنایی‌راد در ادامه به تجربه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این عرصه از دوره دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: سپاه پاسداران با ظرفیت نیروی انسانی جهادی توانست پس از جنگ تحمیلی به تولید ظرفیت‌هایی در عرصه موشکی و پهپادی دست پیدا کند و از این طریق سطح بازدارندگی را ارتقا دهد.

ساخت تسلیحات و جنگ افزارهای جدید متناسب با تهدیدات امروز

معاون سیاسی دفتر عقیدتی ـ سیاسی فرماندهی کل قوا با اشاره به استفاده از علم، فناوری و تجربه در ساخت تسلیحات و جنگ‌افزار‌های جدید و به طور مشخص تجهیزات موشکی و پهپادی با توجه به واقعیت‌های عرصه تهدیدات امروز گفت: امروز سپاه پاسداران کشور را به سطحی از بازدارندگی رسانده‌ که نه تنها علیه کشورهای متخاصم بلکه در سطح منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای تولید بازدارندگی کرده است. 

وی تصریح کرد: در عملیات اخیر «وعده صادق»، رزمندگان ما توانستند از سامانه‌های پدافندی عبور کنند که صرفا متعلق به صهیونیست‌ها نبود و کشورهایی چون آمریکا، انگلیس، فرانسه و اردن نیز در کنار صهیونیست‌ها بودند اما با این وجود سپاه با اجرای یک عملیات موفق، توانست این قدرت بازدارندگی را بار دیگر به اثبات برساند و تثبیت کند. 

سپاه عمق واقعی قدرت خود را مردم می‌داند

سردار سنایی‌راد درباره ویژگی مردمی بودن سپاه و نقش این نیرو در محرومیت‌زدایی و توسعه و پیشرفت کشور، گفت: سپاه پاسداران، نیرویی مردمی و برآمده از مردم و برای مردم است که برآمده از  یک انقلاب مکتبی و مردمی است و نیروهای پاسدار نیز برآمده از متن و بطن همین مردم و انقلاب هستند.

وی تأکید کرد: خوشبختانه در نگاه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به نیروی انسانی و تولید فرهنگ سازمانی متناسب با سازمان خودش، مردمی بودن یکی از شاخص‌هایی است که همواره مورد نظر فرماندهان و مسئولان بوده است. حفظ و تقویت این روحیه نوعی امتیاز برای سپاه به حساب می‌آید.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی ـ سیاسی فرماندهی کل قوا با تأکید بر اینکه سپاه عمق واقعی قدرت خود را در داخل و مردم می‌داند، تصریح کرد: براین مبنا سپاه پاسداران همواره در کنار مردم بوده است؛ به ویژه هنگامی که حوادث غیرمترقبه چون سیل و زلزله رخ می‌داده و می‌دهد همواره نیروهای پاسدار از درجه‌دار تا سردار در کنار مردم هستند و این را نوعی منزلت و افتخار برای خود می‌دانند.

سردار سنایی‌راد در پایان گفت: یکی از دلایل محبوب بودن سپاه در بین مردم همین است و این موجب داشتن پایگاهی مردمی برای سپاه و بالاتر از آن بنیه دفاعی  ونظامی کشور می‌شود. 

گفت‌وگو از سمیرا انصاری

انتهای پیام

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا