اقتصاد > صنعت و معدن و تجارتتولید و تجارت

نیم میلیارد دلار پارچه وارد شد



نیم میلیارد دلار پارچه وارد شد

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام گمرک ایران، در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۳ میزان صادرات انواع پارچه رقمی در حدود ۹ هزار و ۵۰۰ تن و به ارزش ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار بود که از نظر وزنی ۸ درصد و از لحاظ ارزش ۷ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد نشان می‌دهد.

همچنین میزان واردات انواع پارچه نیز در شش ماهه سال ۱۴۰۳ با افزایش ۱۸ درصدی در وزن و ۲۶ درصدی در ارزش نسبت به مدت مشابه سال قبل به رقم ۸۶ هزار و ۸۰۰ تن به ارزش ۴۵۱ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار رسیده است.

بر اساس این گزارش در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۳ عمده پارچه‌های صادر شده به مقصد کشور عراق بوده است، به طوری که بالغ بر ۳۳ درصد از وزن و ۴۲ از ارزش این کالاها را کشور عراق به خود اختصاص داده است. پس از آن جمهوری آذربایجان و افغانستان به ترتیب با اختصاص ۲۰ و ۱۲ درصد از کل ارزش صادرات پارچه در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

همچنین در حوزه واردات، امارات متحده عربی با اختصاص ۶۰ درصد از وزن و ۶۱ درصد از ارزش واردات پارچه عمده‌ترین کشور طرف معامله جهت واردات پارچه به کشورمان بوده است و پس از آن کشور چین با سهم ۲۴ درصد و ترکیه با ۱۱ درصد از ارزش در رتبه‌های بعدی قرار دارند.



منبع مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا