دانشگاه > باشگاه دانشجویان

همه خبرها تحت‌الشعاع شهادت سید نصرالله/ فرماندهی از آن کیست؟/ راه حل مشکل قطعات تقلبی خودرو در بازار



همه خبرها تحت‌الشعاع شهادت سید نصرالله/ فرماندهی از آن کیست؟/ راه حل مشکل قطعات تقلبی خودرو در بازار

فرماندهی از آن کیست؟، راه حل مشکل قطعات تقلبی خودرو در بازار، ۲ خبر از هریس از مهمترین اخبار شامگاهی ۷ مهر ایسنا بودند.

به گزارش ایسنا، شامگاه شنبه هفتم مهر ۱۴۰۳ خبرنگاران ایسنا به تهیه و تولید اخباری پرداختند که در ادامه به مرور گزیده‌ای از آنها می‌پردازیم:

ضربات جبهه‌ مقاومت بر پیکر رژیم صهیونی کوبنده‌تر خواهد شد

سیاسی ـ رهبر انقلاب اسلامی در پیام تسلیتی به مناسبت شهادت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن نصرالله دبیرکل شهید حزب‌الله لبنان تاکید کردند: ضربات جبهه‌ مقاومت بر پیکر فرسوده و رو به زوال رژیم صهیونی کوبنده‌تر خواهد شد.

پنج روز عزای عمومی درپی شهادت سید حسن نصرالله

دولت جمهوری اسلامی ایران در پی شهادت سید حسن نصرالله ۵ روز عزای عمومی اعلام کرد.

پزشکیان: جهان فراموش نمی‌کند که فرمان این حمله تروریستی از نیویورک صادر شد

رئیس جمهور در پیام تسلیت خود با بیان اینکه فقدان شخصیت‌های برجسته‌ی مقاومت و در رأس آنها رهبر جاویدالاثر حزب‌الله شهید سید حسن نصرالله، شجره طیبه مقاومت را بیش از پیش مستحکم‌تر می‌کند، گفت: ما اینگونه آموخته‌ایم که فرماندهی از آن خداست. مسیر الهی، هیچ‌گاه بدون فرمانده و رهبر باقی نمی‌ماند و این زمین به بندگان صالح خدا به ارث خواهد رسید.

هیل: نظرسنجی‌ها، هریس را پیروز انتخابات می‌دانند

جهان ـ نشریه آمریکایی «هیل» در گزارشی تحلیلی با استناد به نظرسنجی‌های برگزار شده در هفته گذشته، به تحلیل چشم‌انداز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پرداخت.

طبق گزارش هیل، «کامالا هریس»، معاون رئیس جمهور آمریکا و نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری این کشور در مقابل «دونالد ترامپ»، نامزد حزب جمهوری‌خواه از موقعیت بهتری برخوردار است.

به‌طوریکه، طبق نظرسنجی اخیر این نشریه و پایگاه افکارسنجی «دیسیشن دسک اچ‌کیو»، هریس با اختلافی ۴.۲ درصدی در انتخابات ریاست جمهوری پیروز است. از طرفی، دیسیشن دسک اچ‌کیو در گزارش خود اعلام کرد که به احتمال ۵۶ درصد، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ماه نوامبر پیروز خواهد شد.

هریس؛ پیروز در سطح ملی

هیل همچنین با استناد به پیشتازی هریس در سطح ملی نوشت: «با وجود نقاط ضعف نظرسنجی‌های سطح ملی، این نظرسنجی‌های می‌توانند چشم‌انداز مناسبی از روند انتخابات و نظر رأی‌دهندگان احتمالی ارائه دهند و در چنین شرایطی، نظرسنجی‌ها حاکی از شرایط مناسب هریس است.»

از طرفی، طبق نظرسنجی اخیر «رویترز» و «ایپسوس» هریس با اختلافی ۶ درصدی و طبق نظرسنجی «سی بی اس نیوز» و «یوگاو»، او با اختلافی ۴ درصدی در سطح ملی پیشتاز است.

تمایل فزاینده ایالت‌های کلیدی حامی ترامپ به سوی هریس

هیل در ادامه گزارش کرد که هریس درحال افزایش محبوبیت خود در ۲ ایالت کلیدی حامی ترامپ است. پیشتازی گسترده نامزد حزب جمهوری‌خواه در ۲ ایالت «کارولینای شمالی» و «جورجیا» به اختلافی اندک تبدیل شده است.

از طرفی، طبق نظرسنجی هفته گذشته «بلومبرگ» و «مورنینگ کانسالت»، هریس با اختلافی ۲ درصدی در کارولینای شمالی پیشتاز و در ایالت جورجیا با ترامپ در رقابتی تنگاتنگ قرار دارد.

به باور نشریه هیل، پیشتازی هریس یا حتی رقابت تنگاتنگ او در این ۲ ایالت، راه نامزد حزب دموکرات برای رسیدن به کاخ سفید را هموارتر خواهد کرد.

پیشتازی ترامپ فقط در یک ایالت

با توجه به نزدیک‌تر شدن به روز رأی‌گیری در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، فضای سیاسی ایالت‌های کلیدی موسوم به ایالت‌های «میدان نبرد» مشخص‌تر شده است. در چنین شرایطی، ترامپ فقط در ایالت «آریزونا» از پیشتازی قابل اطمینانی برخوردار است.

میشل عون: لبنان فرماندهی برجسته و صادق را از دست داد

«میشل عون» رئیس جمهور سابق لبنان ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در حملات رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت، تاکید کرد: لبنان فرماندهی برجسته و صادق را از دست داد که مقاومت ملی را در مسیر پیروزی و آزادسازی هدایت کرد. او به عهد خود و ملت لبنان وفادار بود و از این ملت عشق و اعتماد و پایبندی گرفت.

به نقل از شبکه خبری قدس، عون تصریح کرد: او با اطمینان از آنچه در طول سال‌های مجاهدت و مقاومت به دست آورده بود، به دیدار پروردگار شتافت و امانت را به دست جوانانی سپرد که هیچ‌گاه از تقدیم خون خود در دفاع از سرزمینشان خساست نمی‌ورزند.

رئیس جمهور سابق لبنان با بیان اینکه از نظر شخصی، یک دوست شریف را از دست داده است که با او در راستای منافع لبنان و مردم آن جلساتی داشت، گفت: خطراتی که لبنان در نتیجه تجاوزات مداوم رژیم صهیونیستی شاهد آن است، ایجاب می‌کند برای حفظ و تقویت وحدت، بالاترین سطح همبستگی ملی صورت بگیرد چرا که اتحاد حاوی رستگاری واقعی است.

واکنش هریس به شهادت نصرالله/ تعهدی تغییرناپذیر به حفظ امنیت اسرائیل دارم

«کامالا هریس»  معاون رئیس جمهور آمریکا و نامزد حزب دموکرات، شامگاه شنبه، در اولین واکنش خود به شهادت «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان بیانیه‌ای صادر کرد.

هریس در بیانیه خود که متن آن در تارنمای کاخ سفید منتشر شده مشابه «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا، از اقدام رژیم صهیونیستی در ترور سید حسن نصرالله حمایت و آن را «اجرای عدالت» توصیف کرد.

او مدعی شد و اعلام کرد: «حسن نصرالله یک تروریست بود که دستانش به خون آمریکایی آغشته شده بود. در ده‌های اخیر، رهبری حزب‌الله توسط او به بی‌ثباتی در خاورمیانه (غرب آسیا) و کشتار غیرنظامیان در سوریه، لبنان، اسرائیل و سراسر جهان دامن زده بود. امروز، قربانیان حزب‌الله، عدالت خود را مشاهده کردند.»

اولین باخت ذوب‌آهن در لیگ‌برتر/ برد خانگی شاگردان یحیی گل‌محمدی

ورزشی ـ تیم‌ فوتبال فولاد خوزستان در چارچوب رقابت‌های هفته ششم لیگ برتر از ساعت ۱۹ امشب (شنبه) در ورزشگاه شهدای فولاد خوزستان میزبان ذوب آهن اصفهان بود که با تک گل احسان پهلوان در دقیقه ۸۵ به پیروزی رسید.

فولاد خوزستان با این برد ۱۱ امتیازی شد و با سه برد، دو تساوی و یک باخت در رده پنجم جدول قرار گرفت. ذوب‌آهن نیز با یک برد، چهار تساوی و یک باخت با ۷ امتیاز در رتبه هشتم جدول قرار دارد.

بازی بزرگ بوندسلیگا برنده نداشت/ لورکوزن ترمز بایرن را کشید

در هفته پنجم رقابت های بوندسلیگا ۶ بازی برگزار شد.

در حساس ترین بازی دو تیم بایرن مونیخ و بایر لورکوزن مدافع عنوان قهرمانی به مصاف هم رفتند.

این بازی که در آلیانس آره نا برگزار شد برنده نداشت و با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

لورکوزن ابتدا در دقیقه ۳۱ توسط آندریخ به گل رسید اما پاولوویچ تنها ۸ دقیقه بعد توانست گل تساوی را به ثمر رساند و در نهایت این بازی با همین نتیجه به پایان رسید.

بایرن مونیخ بعد از چهار پیروزی پیاپی در این بازی امتیاز از دست داد اما با ۱۳ امتیاز در صدر جدول رده‌بندی باقی ماند.

راه حل مشکل قطعات تقلبی خودرو در بازار

اقتصادی ـ روح‌الله ایزدخواه عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشارکت مردم و تشکل‌های تخصصی در حوزه نظارت بر بازار قطعات و لوازم یدکی خودور عاملی برای جلوگیری از عرضه قطعات تقلبی است، اعلام کرد: تشکل‌ها و اتحادیه‌های تولیدی در حوزه کنترل ورود و خروج سوداگران به صورت غیر حرفه‌ای در بازارها و تخریب بازار به وسیله آن‌ها برای به دست آوردن سودهای آنی، نقش تعیین کننده ای دارد.

ایزدخواه درباره وضعیت بازار خدمات پس از فروش خودرو و تقلب در این حوزه به ویژه در زمینه روغن و فیلتر روغن خودرو اظهار کرد: متاسفانه باوری که در جامعه وجود دارد این است که اگر قطعه‌ای خارجی باشد، حتما کیفیت آن کالا بالا است در حالی که این موضوع صحیح نیست و قطعات خارجی قلابی هم در بازار دیده می شود و اساسا به دلیل حاشیه سود بالا تقلب در عرضه قطعات و لوازم یدکی خودرو از نوع خارجی جذابیت بیشتری برای متخلفان در این بازار دارد.

وی با بیان اینکه نظارت سیستماتیک و هدفمند تاثیر بسزایی در کاهش تقلب در بازار خدمات پس از فروش خودرو دارد، گفت: در این زمینه دولت به تنهایی نمی‌تواند این بازار را سر و سامان دهد. بنابراین باید از ظرفیت و پتانسیل تشکل‌های تخصصی در این بازار استفاده شود مانند تشکل‌های صنفی ، انجمن‌های صنعتی و قطعه‌سازان چرا که آن‌ها می‌توانند در این زمینه کمک شایانی به دولت کنند.

پیروزی قطعی در انتظار مجاهدان راه مقاومت است

اجتماعی ـ حجت الاسلام والمسلمین پورخاقان در پیام تسلیتی خاطرنشان کرد که رژیم صهیونیستی باید بداند که با شهادت سید حسن نصرالله نخواهد توانست به اهداف شوم خود در منطقه دست یابد به فضل الهی پیروزی قطعی در انتظار مجاهدان این راه مقدس است.

وعده حقیقی خداوند در پیروزی جبهه حق علیه باطل در آینده نزدیک محقق می‌شود

رییس سازمان حفاظت محیط زیست در پیامی به مناسبت شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان تصریح کرد: بی شک جهانیان جنایات بی سابقه و نسل‌کشی رژیم جاعل صهیونیستی را فراموش نخواهند کرد؛ وعده حقیقی خداوند در پیروزی جبهه حق علیه باطل در آینده نزدیک محقق خواهد شد.»

در پی شهادت سیدحسن نصرالله، برج میلاد قرمز شد

در پی شهادت سید مقاومت، دبیرکل حزب الله لبنان و اعلام عزای عمومی، امشب ۷ مهرماه ماه چراغ های برج میلاد راس ساعت ۲۱ به رنگ قرمز در آمد. 

این اقدام در پی اعتراض به عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی و به نشانه خونخواهی شهید سید حسن نصرالله و جمعی از فرماندهان والامقام حزب الله لبنان انجام گرفت.

انتهای پیام

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا