اقتصاد > آب و انرژیانرژی

همکاری‌های ایران و تاجیکستان در حوزه برق توسعه می‌یابد



همکاری‌های ایران و تاجیکستان در حوزه برق توسعه می‌یابد

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس علی‌آبادی، وزیر نیرو امروز دوشنبه، ۲ مهرماه در دیدار با دلیر جمعه، وزیر انرژی و ذخایر آب تاجیکستان گفت: در سایه فعالیت کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و تاجیکستان، مذاکراتی در زمینه‌های مختلف با وزیر انرژی و ذخایر آب تاجیکستان صورت گرفت.

وزیر نیرو با بیان اینکه برخی از مباحث مطرح شده در این جلسه مربوط به حوزه آب و برق می‌شود، به پیشبرد و اجرای پروژه‌های متعدد توسط شرکت‌های ایرانی در تاجیکستان اشاره کرد و افزود: پروژه سنگ‌توده ۲ از جمله این پروژه‌هاست که مباحثی برای رفع موانع پیشرفت این پروژه مطرح شد.

وی یادآور شد: در این جلسه همچنین مباحث مهمی در زمینه توسعه تجارت بین دو طرف مطرح شد. نکته این است که این امر به اغلب دستگاه‌ها و نیز بخش خصوصی و دولتی مربوط می‌شود و به رغم برقراری ارتباطات خوب و مؤثر، سطح تبادلات تجاری کم است و از این حیث امید است شاهد افزایش سطح و حجم مبادلات بین دو کشور ایران و تاجیکستان باشیم.

علی‌آبادی با اشاره به تبادل نظر در زمینه توسعه و تقویت همکاری‌ها در حوزه الکتریکی و سایر مباحث اظهار کرد: کشور ایران و تاجیکستان به لحاظ تاریخی دارای اشتراکات دیرینه فراوانی هستند و امید است این روابط با توسعه گردشگری و سایر مباحث تقویت شود.

استقبال تاجیکستان از ظرفیت و دانش‌فنی مهندسان ایرانی برای پیشبرد پروژه‌ها
در ادامه دلیر جمعه، وزیر انرژی و ذخایر آب تاجیکستان گفت: مطمئنم در سایه راهبری وزیر جدید نیروی جمهوری اسلامی ایران همکاری دو جانبه ایران و تاجیکستان در حوزه انرژی تقویت شود.

وی به پیشبرد پروژه‌های مشترک بین دو کشور ایران و تاجیکستان اشاره کرد و افزود: نیروگاه برق‌آبی سنگ‌توده ۲ از جمله پروژه‌های مشترک بین دو کشور ایران و تاجیکستان بوده که در حال انجام است.
وی یادآور شد: تاجیکستان به منظور جذب سرمایه‌گذار و نیز بهره‌مندی از دانش فنی و متخصصان ایرانی که جز برترین‌ها در دنیا به شمار می‌روند استقبال می‌کند.

وزیر انرژی و ذخایر آب تاجیکستان در ادامه ضمن تاکید بر اهمیت توسعه انرژی سبز از طریق تولید نیروگاه‌های برق‌آبی در تاجیکستان ابراز کرد: افزایش حجم مبادلات اقتصادی ایران و تاجیکستان از دیگر موضوعاتی است که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در این مجموعه می‌توان به نفت و محصولات وابسته و نیز دانش‌فنی در حوزه انرژی و… اشاره کرد.



منبع مهر

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا