اقتصاد کلاناقتصادی > اقتصاد کلان

هند در مسیر پیوستن به اقتصادهای برتر جهان



هند در مسیر پیوستن به اقتصادهای برتر جهان

هند ممکن است تا سال ۲۰۳۱ سومین اقتصاد بزرگ جهان شود.

به گزارش ایسنا، بر اساس پیش‌بینی موسسه اس اند پی گلوبال، هند ممکن است در نتیجه رشد سریع تولید ناخالص داخلی و اجرای اصلاحات اقتصادی در سال‌های ۲۰۳۰تا ۲۰۳۱ به سومین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل شود.

با پیش‌بینی رشد تولید ناخالص داخلی هند به میزان ۸.۲ درصد در سال مالی جاری (۲۰۲۴-۲۰۲۵) اقتصاد این کشور می‌تواند تا سال‌های ۲۰۳۰ تا ۲۰۳۱ به سومین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل شود، مشروط بر اینکه اصلاحات برای بهبود عملیات تجاری و لجستیک، تحریک سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و کاهش وابستگی به سرمایه عمومی ادامه یابد.

توانایی هند برای پیوستن به سه اقتصاد برتر جهان توسط بازارهای سهام پر جنب و جوش و رقابتی این کشور، به کمک چشم‌انداز رشد قوی و مقررات بهتر، پشتیبانی می‌شود. در این گزارش آمده است که از زمان پیوستن به شاخص‌های اصلی بازارهای نوظهور، از افزایش شدید سرمایه‌گذاری خارجی در اوراق قرضه دولتی خود نیز بهره‌مند شده است.

به گفته تحلیلگران، برای دستیابی به این هدف، هند به زیرساخت‌های بندری قوی نیاز دارد، زیرا نزدیک به ۹۰ درصد تجارت این کشور جنوب آسیا از طریق دریا انجام می‌شود. همچنین باید از فناوری‌های مدرن، از جمله انرژی‌های تجدیدپذیر و سوخت‌های کم انتشار استفاده کند تا امنیت انرژی را با برنامه‌های خود برای گذار به اقتصاد سبز متعادل کند.

بیزنس گزارش کرد، پیش از این، مایکل دبابراتا پاترا، معاون رئیس بانک مرکزی هند گفت کشورش نرخ رشد اقتصادی بالایی را نشان می‌دهد و این پتانسیل را دارد که تا سال ۲۰۶۰ به بزرگترین اقتصاد جهان تبدیل شود.

انتهای پیام



منبع ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا