انرژی

هوش مصنوعی در خدمت مشترکان برق پایتخت نشین



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ، مسعود عزیزی معاون فروش و خدمات مشترکان این شرکت با تاکید بر لزوم گذر از شیوه‌های قدیمی ارائه خدمات و استفاده از دانش روز با هدف ایجاد تحولات مثبت در خدمت رسانی به شهروندان از برنامه‌ریزی به منظور استفاده گسترده از فناوری‌های نوین در مجموعه توزیع برق پایتخت خبر داد و گفت: به دنبال اجرای طرح تخصیص پاداش به مشترکان خانگی که توانسته‌اند مصرف برق خود را نسبت به سال گذشته کاهش دهند، این شرکت استفاده از با هدف شناسایی رفتار مصرفی مشترکان و ارائه بازخوردهای اختصاصی به آنان را در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: در این فرآیند داده‌های مربوط به مشترکان تحلیل و در گروه‌های تعریف شده بر اساس مولفه‌هایی همچون میزان مصرف، دسته بندی و بر اساس این گروه بندی، داده‌های مورد نیاز مشترکان در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.

پویا نجفی زنجانی مجری این طرح نیز یادآور شد: در این حالت می‌توان به ویژه در شرایط پرباری شبکه، به گروه‌های منتخب مشترکان بر اساس داده‌های طبقه بندی همچون میزان مصرف، اطلاع رسانی کرده و ضمن ارائه اطلاعات از وضعیت شبکه برق، مخاطبان را با راهکارهای کاهش مصارف مازاد برق آشنا کرد.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای خردادماه بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک خانگی در مشمول دریافت پاداش شده‌اند که پیش‌بینی می‌شود با این روش، با آگاه سازی شهروندان از وضعیت مصرف برق خود، میزان همکاری در اجرای طرح‌های مدیریت بار و همچنین تعداد مشترکان خانگی مشمول پاداش ریالی افزایش قابل ملاحظه‌ای پیدا کند.



منبع مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا