آخرین اخبار

هیمنه نظامی اسرائیل شکار مقاومت شده است – اخبار روز کشور

به گزارش همشهری آنلاین، محمد بیات پژوهشگر مسائل خلیج فارس و جهان عرب: در چند روز اخیر اتفاقات مهمی رخ داده است که هیمنه و تصویر قدرت نظامی اسرائیل را با هدف قرار دادن نمادها و تجهیزات خاص تسلیحاتی این رژیم فرور ریخته است. اولین نکته این است که شاهدیم سامانه‌های دفاعی تاد؛ به اراضی اشغالی منتقل شده‌اند و در این راستا به همراه آن مستشاران آمریکایی برای راه‌اندازی این پدافندها به اسرائیل رفتند تا بلکه این چرخه پدافند اسرائیل را در برابر حملات استمراری محور مقاومت و ایران ترمیم نمایند.

موضوع بعدی عملیات مرصادی بود که مقاومت لبنان علیه مواضع رژیم صهیونیستی و نیروهای تیپ گولانی انجام داد. در این عملیات چند سرباز اسرائیلی کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند. در این عملیات پهبادی پدافندهای اسرائیلی ناموفق بودند و نتوانستند اقدامی انجام دهند. سلسله این اتفاقات در اصل دارای یک پیام است و آن عبارت است از اینکه افسانه قدرت نظامی اسرائیل و نفوذناپذیریِ پدافندهایی چون گنبد آهینین و فلاخین داوود بیشتر متأثر از عملیات روانی و تبلیغات اسرائیل است و در میدان مبارزه چندان از اصالت خاصی برخوردار نیست.

در یکسال گذشته مکررا شاهد بودیم که نیروهای مقاومت در موارد مختلفی توانستند موشک و پهبادهای خود را از پدافندهای مختلف صهیونیست‌ها عبور دهند و به اهداف اصابت کنند. نمونه بارز آن عملیات وعده صادق 2 بود که موشک‌های بالستیک ایرانی با عبور از پدافندهای اسرائیلی توانستند به اهدافشان در مقرهای نیروی هوایی اسرائیل برخورد کنند و خسارات و هزینه‌هایی را برای آنان بر جا بگذارند. مرور این اتفاقات سیگنالی که مخابره می‌کند این است که رژیم صهیونیستی در حال حاضر در وضعیتی قرار دارد که به هیچ عنوان توانایی تقابل و رویارویی موشکی و پهبادی مقاومت را ندارد. حال در چنین وضعیتی اسرائیلی‌ها تنها می‌توانند با اِعمال ترورهای هدفمند یا برخی عملیات‌های روانی و رسانه‌ای این موقعیت را به نحوی در افکار به نفع خود تغییر دهند و نوک پیکان مقاومت را منحرف نمایند.

در حال حاضر شاهدیم با شروع عملیات زمینی در لبنان و گسیل شدن نیروهای اسرائیلی به خاک این کشور، درگیری ها در بُعد دیگری پیگیری می‌شود با توجه به تجربه جنگ 2006 ؛ در این جنگ منهدم کردن تانک‌های مرکاوای اسرائیل که یکی از نمادهای قدرت نظامی صهیونیست‌هاست به شکل جدی در حال پیگیری است و این مسأله در اینجا ختم نمی شود بلکه درحال حاضر پهبادهای اسرائیلی هم با ترس و لرز جهت به دام نیفتن وارد حریم هوایی لبنان می‌شوند.

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در تهران اقتصادی

این خبر توسط موتور تهران اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

دیگر رسانه های کشور:

آموزشگاه رسانه |ارتباط اقتصادی| ارتباط فردا|ارتباط فرهنگی|ارتباط ورزشی|تهران اقتصادی |تهران ورزشی|مرجع وب و فناوری|پایگاه خبری شباب |همسونیوز|تهران فرهنگی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا