آخرین اخبار

«وعده صادق ۲»؛ متراکم‌ترین و پیچیده‌ترین حمله بالستیکی جهان


«وعده صادق ۲»؛ متراکم‌ترین و پیچیده‌ترین حمله بالستیکی جهان

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد، خطیب جمعه تهران در خطبه اول  نماز جمعه 27 مهر ماه تهران با دعوت نمازگزاران به در پیش گرفتن تقوای الهی گفت: از نگاه پیامبر اسلام(ص) برای ایستادن بر فراز قله رفیع ایمان باید از تمام ظرفیت خویش بهره گرفت و به ویژگی‌ها و خصایص معنوی و دینی آراسته شد. علمای پیشتاز و پیشگام در مدرسه قرآن و اهل بیت(ع) ترسیم‌کننده واقعی خصایص دینی هستند. فقها، حکما و مجاهدان و شخصیت‌های بزرگ دین، در تداوم راه پیامبر اعظم(ص) و مسیر حرکت تاریخ و جهان اسلام نقش داشته‌اند و به خوبی این مسیر را تبیین کرده‌اند و لذا همه علما و فقهای ما آراسته به ویژگی‌ها و خصایص برجسته و عزت‌آفرین دینی هستند که امام راحل را باید نماد این ارزش‌ها و فضایل دانست. تربیت‌یافتگان مکتب او در مسیر آراسته شدن به این خصایص گام برداشته‌اند و مقام معظم رهبری تربیت‌یافته این مکتب محسوب می‌شوند.

وی افزود: شهید سید حسن نصرالله رهبری شجاع، عالم و نستوه محسوب می‌شود که در مکتب امام راحل تربیت شده و در انوار پرفروغ انقلاب اسلامی طراوت یافت و سرسبز شد و سپس بر سراسر کل منطقه سایه افکند. این شخصیت برجسته در طول بیش از سه دهه مدیریت، فرماندهی و رهبری نهاد علمی، معنوی، سیاسی، اخلاقی و نظامی حزب‌الله این نهاد را به یک شجره طیبه روییده در بوستان قرآن و عترت تبدیل کرد. او به عنوان بازوی قدرتمند رهبر جهان اسلام در برافراشتن خیمه مقاومت اسلامی در جهان اسلام نقشی محوری و بی‌بدیل ایفا کرد و تجسم ارزش‌های والای دینی و معنوی محسوب می‌شود.

خطیب جمعه تهران با بیان اینکه شهید سید حسن نصرالله رهبری هوشمند در جهان اسلام و دنیای عرب محسوب می‌شود، اظهار کرد: این شهید بزرگوار در دنیای عرب و لبنان از چنان شخصیتی برخوردار است که همه او را پرچم‌دار مقاومت و مایه عزت دنیای عرب می‌دانند و در جهان عرب همه از او الهام گرفته‌اند و به طور کلی به نماد ارزش‌های انسانی تبدیل شده و مظهر استواری و ایستادگی در کنار حق است. امروز شهیدان سلیمانی، ابومهندس، نیل‌فروشان، سید حسن نصرالله و دیگر شهدا نماد ایستادگی کنار حق هستند.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه رهبران مقاومت درصدد تحقق عدالت و مبارزه با فساد و ظلم برآمده‌اند، اظهار کرد: حمایت از ستم‌دیدگان، فقرا، ضعفا و اصرار بر هدایت و رستگاری از ویژگی‌های شهدای مقاومت به حساب می‌آیند. رمز موفقیت و محبوبیت شهید سیدحسن نصرالله آن بود که برای رقبای سیاسی خود بیش از وزنی که داشتند وزن قائل بود و باید سیاستمداران ما از این نگاه الگو بگیرند به ویژه کسانی که خواستار وفاق ملی هستند.

وی ادامه داد: خواهران و برادران ما بدانند راه مبتنی بر عقلانیت و معنویت قطعاً پیروز است و تردیدی در آن نیست و همه به این موضوع توجه داشته باشند.

بنابراین گزارش، حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد در خطبه دوم نماز جمعه تهران با تسلیت شهادت یحیی سنوار، دبیرکل حماس گفت: شهید سنوار؛ نماد عزت، ایستادگی و مقاومت بود و بارها گفته بود اندیشه‌اش همان اندیشه امام علی(ع) است. امروز در غزه، عاشورا حضور دارد و نهج‌البلاغه دنیای اسلام را به حرکت درآورده و رهبران مقاومت از مکتب عاشورا و نهج‌البلاغه الگو گرفته‌اند.

وی در ادامه حضور مردم در تشییع پیکر شهید نیل‌فروشان را حضوری پرشور و خیره‌کننده دانست و اظهار کرد: حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع پیکر شهید نیل‌فروشان در شهرهای تهران، قم، مشهد و اصفهان تکرار حماسه اقتدارآفرین حضور مردم در نماز جمعه نصر بود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به جنگ‌های رژیم صهیونیستی با اعراب در طول دهه‌های گذشته اظهار کرد: رژیم صهونیستی در 1948 میلادی با حمایت قدرت‌های پیروز جنگ جهانی دوم و سازمان ملل شکل گرفت؛ این رژیم با قتل عام 200 هزار فلسطینی و آوراگی 800 هزار زن و کودک فلسطینی تشکیل شد و از آغاز تولد نامشروع خود تا به امروز جنگ‌های متعددی داشته که چهار جنگ قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اتفاق افتاده‌اند.

ابوترابی‌فرد ادامه داد: جنگ نخست با عنوان جنگ اشغال انجام شد و در این جنگ کشورهای عربی تهاجمی را علیه رژیم صهیونیستی آغاز کردند و حدود 10 ماه هم به طول انجامید ولی متأسفانه با حمایت دنیای غرب و ناتوانی سران عرب این جنگ به شکست انجامید. صهیونیست‌ها در این جنگ تمامی نواحی که در طرح تقسیم فلسطین در سازمان ملل تعریف شده بود را به دست آوردند و تنها غزه و کرانه باختری از این طرح خارج ماندند.

وی افزود: جنگ دوم هشت سال بعد در سال 1956 میلادی شکل گرفت. پس از به قدرت رسیدن جمال عبدالناصر در مصر اندیشه پان‌عربسیم قوت گرفت. مصر در این زمان جنگ تهاجمی را آغاز کرد ولی بعد از مدتی غرب دست به حمله علیه مصر زد و ارتش مصر با پنج هزار نیرو شکست خورد. جنگ سوم هم در 1967 میلادی اتفاق افتاد و به جنگ شش روزه شهرت یافت. صهیونیست‌ها آغازکننده این جنگ بودند و صحرای سینا و بلندی‌های جولان و بیت‌المقدس را اشغال کردند و پس از شش روز کشورهای عربی آتش‌بس را قبول کردند. جنگ چهارم در 1973 میلادی رقم خورد و در این جنگ مصر و سوریه حمله را آغاز کردند ولی بسیاری از سیاستمداران دست به خیانت زدند و در نهایت رژیم صهیونیستی پیروز شد. صهیونیست‌ها در این جنگ 2800 کشته و اعراب 18 هزار کشته داشتند.

خطیب جمعه تهران با بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی صحنه تغییر کرد و زلزله‌ای در جهان رخ داد که راه برای اقتدار امت اسلامی هموار شد، اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی صهیونیست‌ها هفت جنگ با مقاومت اسلامی و حماس داشتند که در همه اینها شکست خوردند. در این جنگ‌های هفت گانه هیچ دولت عربی و ارتش‌های کلاسیک حضور نداشتند بلکه ایمان و عقیده حضور داشت و شاهد مقابله ایثار و شهادت با تفکران قرون وسطایی غرب و صهیونیسم بودیم.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه مقاومت مردم لبنان در برابر رژیم صهیونیستی مانع پیشروی اسرائیل به اراضی لبنان بود، گفت: تشکیل حزب‌الله و قدرت‌نمایی این نهاد، سبب شد تا صهیونیست‌ها در سال 2000 از جنوب لبنان خارج شوند؛ صهیونیست‌هایی که زمانی در دوران شارون تا بیروت پیش آمده بودند.

وی اظهار کرد: تجربه چهار دهه گذشته نشان می‌دهد صهیونیست‌ها با ادامه تجاوزات باید منتظر معجزه مقاومت که هیمنه آنها را لگدمال خواهد کرد باشند. صهیونیست‌ها روزبه‌روز در باتلاق غزه غرق می‌شوند و تحولات یکسال گذشته نشان می‌دهد آنها به هیچ‌یک از اهداف خود در غزه و لبنان دست نیافته‌اند. تل‌آویو بیش از یکسال است با مهلک‌ترین چالش سیاسی و نظامی روبه‌رو شده و مقاومت این رژیم را در شرایطی قرار داده که امروز به موجودیت ننگین و امنیت خود فکر می‌کند. از منظر برخی تحلیلگران رژیم صهیونیستی از نظر استراتژیک تمام شده و اقتصاد و امنیت این رژیم به شدت ناپایدار است.

خطیب جمعه در پایان با اشاره به عملیات «وعده صادق 2» گفت: این عملیات متراکم‌ترین و پیچیده‌ترین حمله بالستیکی جهان است و هشدار جدی به تل‌آویو و شرکای او محسوب می‌شود و لذا اگر واکنشی به این عملیات نشان دهند باید منتظر پاسخ‌های محکم ما باشند. در شرایط کنونی امت اسلامی باید با هم متحد باشند و به نفع دشمن بازی نکنند.

انتهای پیام

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا