آخرین اخبار

«وعده صادق ۲» نمایش پیوند و هماهنگی کامل دیپلماسی و میدان بود


«وعده صادق ۲» نمایش پیوند و هماهنگی کامل دیپلماسی و میدان بود

مصیب نعیمی، کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با ایکنا، درباره تأثیر عملیات «وعده صادق ۲» بر تغییر معادلات منطقه طی روزهای آینده و تقویت قدرت بازدارندگی کشورمان گفت: رژیم صهیونیستی پس از ناکامی و شکستی که در این یازده متحمل شده، نتوانسته به اهدافش در حمله به غزه دست پیدا کند به ویژه اینکه پس از مخالفت کشورها با گسترش دامنه جنگ تصمیم گرفته روند جنگ را تغییر دهد و به همین دلیل دست به ترور رهبران مقاومت زده و به کشورهای عضو محور مقاومت حمله می‌کند و امروز همه به این نتیجه رسیده‌اند که این رژیم فقط زبان زور را می‌فهمد و نمی‌توان با زبان حقوق و قانون بین‌الملل با آن سخن گفت.

وی افزود: انجام عملیات «وعده صادق 2» ضروری بود و باید به اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی پاسخ نظامی داده می‌شد. جمهوری اسلامی ایران از حق مشروع خود استفاده کرد و دنیا هم این را به خوبی می‌داند که باید رژیم صهیونیستی پاسخ سیاست‌های توسعه‌طلبانه و جنایتکارانه خود را دریافت می‌کرد. به هر حال این رژیم سفاک نزدیک به یکسال است که فلسطینی‌ها را تحت شدیدترین حملات و کشتارها قرار داده و دامنه تهدیدات خود را  به دیگر کشورها مانند لبنان افزایش داده است.

آثار روانی عملیات «وعده صادق 2» بر ساکنان اراضی اشغالی

این کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه عملیات «وعده صادق 2» بسیار مناسب، دقیق و به موقع بود، اظهار کرد: این عملیات هم برای غرب و هم برای صهیونیست‌ها دارای پیام بود و باید این پیام را جدی بگیرند. از سوی دیگر عملیاتی که انجام شد آثار روانی شدیدی بر روی ساکنان اراضی اشغالی دارد و از این موضوع هم نمی‌توان به راحتی عبور کرد.

نعیمی ادامه داد: تجربه نشان داده رژیم صهیونیستی وقتی از سرکشی و زیاده‌طلبی دست برمی‌دارد که امنیت روانی جامعه صهیونیستی برهم بخورد؛ زیرا تحت فشارهای اجتماعی سیاست‌های گذشته را رها می‌کند.

وی بیان کرد: روش و رفتار جمهوری اسلامی ایران با موقعیت جغرافیایی و سیاسی که از آن برخوردار است با نگاه رژیم صهیونیستی به منطقه متفاوت است و ما نگرانی‌های امنیتی خودمان را داریم و اجازه نمی‌دهیم این رژیم علیه امنیت ملی ایران دست به اقدامی بزند و اگر هم از خطوط قرمز عبور کند باید تنبیه شود که عملیات اخیر مصداق این تنبیه‌ بود که علیه صهیونیست‌ها صورت پذیرفت؛ این رژیم باید تلنگری که جمهوری اسلامی به او زده‌، جدی بگیرد و مراقب باشد اقدامی غیرعقلانی انجام ندهد چون پاسخ بعدی پشیمان‌کننده خواهد بود.

این کارشناس مسائل منطقه با اشاره به شرایط حزب‌الله لبنان پس از شهادت سیدحسن نصرالله گفت: رژیم صهیونیستی گمان می‌کرد با به شهادت رساندن سید حسن نصرالله، تشکیلات سازمانی حزب الله را به کل از بین خواهد برد ولی پاسخی که حزب‌الله طی روزهای گذشته به صهیونیست‌ها داده عکس آن را اثبات کرده و نشان می‌دهد حزب‌الله هنوز توانمند است و توانایی مقابله با اسرائیل را دارد.

نعیمی با بیان اینکه هر نوع واکنش رژیم صهیونیستی به عملیات «وعده صادق 2» خودزنی محسوب می‌شود، تأکید کرد: کلاً وسعت رژیم اشغالگر قدس 22 هزار کیلومتر است و سراسر این رژیم هم شبیه به پادگانی است که کل اعضای آن نظامی هستند و در مقابل ایران با این وسعت، جمعیت و قدرت حرفی برای گفتن ندارد و قطعاً اگر حمایت‌های معنوی، مالی و نظامی آمریکا نبود این رژیم از مدت‌ها پیش از بین رفته بود. امروز کشورهایی که با رژیم صهیونیستی رابطه خوبی داشتند از این رابطه خجالت می‌کشند و اظهار ندامت می‌کنند.

نمایش پیوند دیپلماسی و میدان 

وی عملیات «وعده صادق 2» را نمایش پیوند و هماهنگی کامل دیپلماسی و میدان عنوان کرد و گفت: این عملیات خواست اکثریت ایرانیان بود، چرا؟ چون رژیم صهیونیستی به تهدیدی بزرگ تبدیل شده بود و باید نسبت به آن واکنشی جدی انجام می‌پذیرفت. حتی آنهایی که زمانی می‌گفتند جمهوری اسلامی ایران به دنبال ماجراجویی نباشد امروز می‌گویند باید جمهوری اسلامی ایران پاسخ رژیم صهیونیستی را بدهد و لذا این عملیات خواست مردم ایران و یک مطالبه ملی و حیثیتی بود و همه با هر نوع دیدگاه سیاسی آن را خواستار بودند.

کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه در عملیات اخیر هماهنگی خوبی میان دولت و دیگر ارکان‌های حاکمیتی وجود داشت، اظهار کرد: دولت چهاردهم به خوبی دیپلماسی را پیش برد و دنیا را نسبت به دفاع مشروع ایران اقناع کرد و از سوی دیگر نیروهای نظامی ایران هم با پی بردن به نقاط قوت و ضعف دشمن به خوبی عملیات را پیش بردند.

گفت‌وگو از سعید امینی

انتهای پیام

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا