آخرین اخبار

«وعده صادق 2» معادله قدرت را به نفع محور مقاومت تغییر داد + صوت


«وعده صادق 2» معادله قدرت را به نفع محور مقاومت تغییر داد + صوت

حسن هانی‌زاده، کارشناس مسائل منطقه، در گفت‌وگو با ایکنا درباره عملیات وعده صادق 2 و تأثیرات آن بر معادلات منطقه‌ای، گفت: اکنون محور مقاومت با این عملیات، قدرت بالا و دست برتر برای تقابل با رژیم صهیونیستی را داراست. هر چند رژیم صهیونیستی به دلیل پشتیبانی آمریکا و اروپا و بدون وحشت از محاکمه بین‌‌المللی، دست به کشتار افراد غیرنظامی می‌زند و حتی ممکن است ائتلافی نیز علیه ایران با آمریکا شکل دهد اما عملیات وعده صادق 2 با آسیب‌ها و ضربات جدی که به زیرساخت‌های رژیم صهیونیستی وارد کرد نشان داد این رژیم با وجود این حمایت‌ها به شدت ضربه‌پذیر است و ایران با هوشمندی بالا در انجام این عملیات توانست مدیریت میدان را در اختیار گیرد.

هانی‌زاده با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران با این عملیات هشدار لازم را با اسرائیل داده است، گفت: محور مقاومت با گشایش سه جبهه علیه رژیم صهیونیستی، توانایی مناسبی برای مقابله با این رژیم دارد و حشدالشعبی در عراق، انصارالله در یمن و حزب‌الله در لبنان به صورت موازی و هماهنگ عمل می‌کنند و عملیات وعده صادق 2 پشتوانه مناسبی برای این سه جبهه برای اقدامات آتی علیه اسرائیل خواهد بود.

هانی‌زاده درباره آینده حزب‌الله پس از شهادت سیدحسن نصرالله با توجه به پیام مقام معظم رهبری مبنی بر استمرار راه و مکتب سید مقاومت، گفت: شهادت و ترور سیدحسن نصرالله و همراهان ایشان در واقع حادثه دردناکی است که جهان اسلام و ملت‌های مسلمان را تکان داد اما شهادت او باعث نمی‌شود که حزب‌الله از اهداف خود دور شود. 

وی با تأکید بر اینکه اساس کار و ساختار رژیم صهیونیستی بر ترور و کشتار قرار داده شده است، ادامه داد: این حادثه نشان داد رژیم صهیونیستی به هیچ یک از قوانین بین‌المللی پایبند نیست و با ترور و ایجاد وحشت قصد دارد تا از بن‌بست بحران غزه خارج شود.


بیشتر بخوانید: 


این کارشناس مسائل منطقه بیان کرد: حزب‌الله سازمان قائم به فرد نیست بلکه یک سازمان خودترمیم است که تفکر جهادی در این جنبش نهادینه شده است، لذا شهادت یک فرد چندان نمی‌تواند در کار و فعالیت جهادی این جنبش مؤثر باشد. 

خودزنی نتانیاهو

وی ادامه داد: طی روزهای آینده قطعاً دبیرکل جدید از سوی شورای رهبری حزب‌الله انتخاب خواهد شد. شخصی که به عنوان دبیرکل آینده انتخاب می‌شود قطعاً دارای ویژگی‌های بسیار مهم و برجسته‌ای است که قادر خواهد بود در این مراحل حساس و سرنوشت‌ساز حزب‌الله را رهبری کند. روز‌های آینده، روزهای بسیار حساس و پرتنش برای منطقه خواهد بود، به اعتبار اینکه بنیامین نتانیاهو به مرحله خودزنی رسیده است.

کارشناس مسائل منطقه درباره اهداف رژیم صهیونیستی از توسعه جنگ از غزه به لبنان، افزود: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از یک سال جنگ غزه نتوانست پیروزی چشمگیری بدست بیاورد یا حداقل به یکی از اهداف خود برسد لذا سعی می‌کند با گسترش بحران از غزه به سایر مناطق، انتقال بحران به خارج از اراضی اشغالی و کشاندن پای کشورهای محور مقاومت به جنگ شتاب‌زده به نوعی یک پیروزی نصیب خود کند. 

اسرائیل و ناتوان‌سازی جنبش‌های مقاومت منطقه

وی بیان کرد: هدف بنیامین نتانیاهو این است که هیچ یک از جنبش‌های مقاومت منطقه‌ در آینده حضور فیزیکی، نظامی و امنیتی نداشته باشند و این مسئله باعث شد رژیم صهیونیستی به بمباران مردم غیرنظامی و مناطق مسکونی در لبنان، یمن و غزه دست بزند اما این بمباران‌ها معادله میدانی را تغییر نخواهد داد بلکه حزب‌الله پس از عبور از این بحران‌ها و احتمالاً تشییع جنازه شهید سیدحسن نصرالله، با قدرت بیشتری در برابر رژیم صهیونیستی ایستادگی خواهد کرد. 

هانی‌زاده در مورد پاسخ حزب‌الله و توان آن برای کنترل جنگ، افزود: به هر حال جنگ به زودی کنترل نخواهد شد مگر اینکه بازیگران مهمی چون کشورهای اروپایی و آمریکا و همچنین سازمان ملل، ورود پیدا کنند تا جنگ به پایان برسد که چنین اراده‌ای نیز وجود ندارد.

گفت‌وگو از سمیرا انصاری

انتهای پیام

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا