آخرین اخبار

وعده صادق 2 پاسخ به حرکات تروریستی رژیم صهیونیستی بود


وعده صادق 2 پاسخ به حرکات تروریستی رژیم صهیونیستی بودبه گزارش ایکنا، سیدعباس عراقچی، وزیر امورخارجه در حاشیه جلسه امروز، چهارشنبه 11 مهرماه هیئت دولت درباره ادعای برخی از کشورهای منطقه چون اردندرباره رهگیری موشک‌های عملیات وعده صادق 2 گفت: قطعاً نتوانستند بالای 90 درصد از موشک‌ها را رهگیری کنند و موشک‌ها به اهداف اصابت کرده است. 

وی ادامه داد: به هرحال به کشورهای دیگر گفته بودیم و باز هم اعلام می‌کنیم هر کسی که فضای کشور خود را در اختیار دشمنان قرار دهداز نظر ما دشمن شناخته می‌شود و امیدواریم کشورها چنین اجازه‌ای را به دشمنان ندهند. 

عراقچی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران صرفاً از حق دفاع مشروع خود استفاده کرده است حقی که براساس ماده 51 منشور برای همه کشورها وجود دارد. اقدام ما کاملاً دفاعی بوده است و در پاسخ به حرکات تروریستی رژیم صهیونیستی در داخل ایران و حمله یه اهداف مربوط به ایران در مکان‌های دیگر بوده است. 

وزیر امورخارجه تصریح کرد: طبق گزارش نیروهای مسلح و تصاویری که وجود دارد کاملاً مشخص است که به موشک‌ها به اهداف رسیده و اصابت کرده است.

وی درباره اهداف مدنظر عملیات وعده صادق 2، بیان کرد: اهداف عملیات وعده صادق 2، صرفاً غیرنظامی بود و هیچ هدف غیرنظامی را مدنظر نداشتیم و این جزو اصل و مرام ما بوده است، برخلاف رژیم صهیونیستی که حمله به کشورها و کشتن افراد بی‌گناه را یک عادت برای خود قرار داده است، جمهوری اسلامی ایران اصلاً چنین رفتار ندارد. 

عراقچی افزود: دیشب به اهداف نظامی و امنیتی در داخل رژیم صهیونیستی حمله شده و عملیات وعده صادق 2 بسیار زیاد موفق بوده است. 

وزیر امورخارجه با تأکید بر اینکه سیاست ما حمایت از مقاومت است، ادامه داد: ما به این حمایت همه‌جانبه خود ادامه خواهیم داد. مقاومت یک مکتب، گفتمان و آرمان زنده است که به اشخاص وابسته و متکی نیست. 

عراقچی در پایان گفت: شهادت سیدحسن نصرالله البته خسارت بزرگی است اما مطمئن هستم که موجب رشد و تقویت هرچه بیشتر مقاومت خواهد شد، همانطور که شهادت سیدعباس موسوی باعث قوی‌تر، بزرگ‌تر و گسترده‌تر شدن حزب‌الله شد، ان‌شا‌ءالله خون شهید نصرالله نیز همین اثر را خواهد داشت. 

انتهای پیام

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا