اقتصادی

وعده نظارت بر ایرلاین ها/گرانفروشی 700 درصدی در روز روشن


به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مانند هر سال بازار حمل‌ونقل هوایی کشور در شرایط نامناسبی به سر می‌برد؛ برخی شرکت‌های هواپیمایی بلیت پروازهای داخلی را با هر قیمتی که می‌خواهند به فروش می‌رسانند. در این شرایط نیز سازمان هواپیمایی کشور به‌عنوان متولی تنها به صدور اطلاعیه‌های تهدیدآمیز بسنده کرده است.

به‌عنوان مثال بر اساس آنچه انجمن شرکت‌های هواپیمایی تحت عنوان “پایش نرخ بلیت ایرلاین‌ها”منتشر کرده در مسیر پروازی کیش-تهران حداکثر قیمت اکونومی بلیت 948 هزار تومان و برای هواپیمایی اروان است.

قیمت این مسیر پروازی برای پارس ایر 526 هزار و 500 تومان در صندلی اکونومی است. اما نگاهی به قیمت واقعی بلیتی که به مردم فروخته می‌شود نشان می‌دهد نرخ‌ها با قیمت اعلامی انجمن شرکت‌های هواپیمایی تفاوت میلیون تومانی دارد.

بر این اساس هم‌اکنون قیمت بلیت اکونومی مسیر کیش-تهران پارس‌ایر برای تاریخ امروز 29 اسفند 1403 حدود 4.2 میلیون تومان است، یعنی حدود 700 درصد بالاتر از نرخ‌های اعلام شده است. همچنین هواپیمایی ماهان نیز بلیت این مسیر پروازی را حدود 3.2 میلیون تومان به فروش می‌رساند.

سازمان هواپیمایی کشوری , هواپیمایی آسمان , هواپیمایی ماهان , هواپیمایی معراج , هواپیمایی کیش‌ایر , هواپیمایی ایران ایرتور , هواپیمایی قشم ایر , هواپیمایی کاسپین , هواپیمایی اترک , هواپیمایی آتا , هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ,

 

سازمان هواپیمایی کشوری , هواپیمایی آسمان , هواپیمایی ماهان , هواپیمایی معراج , هواپیمایی کیش‌ایر , هواپیمایی ایران ایرتور , هواپیمایی قشم ایر , هواپیمایی کاسپین , هواپیمایی اترک , هواپیمایی آتا , هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ,

در این وضعیت سازمان هواپیمایی کشوری طی اطلاعیه‌ای وعده جلوگیری با گرانفروشی و سوداگری در بازار حمل‌ونقل هوایی مسافری را داده است.

سازمان هواپیمایی در این‌باره اعلام کرد: «برای جلوگیری از گران‌فروشی و سوداگری بلیت هواپیما، به‌طور مستمر بر فروش بلیت، عملکرد شرکت‌های هواپیمایی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی نظارت می‌کند. با آغاز سفرهای نوروزی، بازرسی‌های مشترک این سازمان و وزارت صمت به‌صورت سرزده انجام می‌شود و در صورت تخلف، شرکت‌ها و دفاتر متخلف به مراجع قانونی معرفی خواهند شد. در 9 ماه گذشته، بیش از 500 سایت و دفتر غیرمجاز تعلیق شده‌اند.

مسافران باید بلیت خود را از سایت‌های معتبر خریداری و صحت آن را در وب‌سایت شرکت‌های هواپیمایی بررسی کنند. همچنین، شرکت‌های هواپیمایی موظف‌اند دستورالعمل حقوق مسافر را رعایت کرده و اطلاعات آن را در اختیار مسافران قرار دهند. با هدف کاهش تأخیر پروازها و افزایش رضایتمندی مسافران، مرکز مدیریت و کنترل پروازها و خدمات مسافران نوروزی (OCC) راه‌اندازی شده است. همچنین در برخی فرودگاه‌ها که امکان اسکان کافی در هتل وجود ندارد، تدابیر جایگزین در نظر گرفته شده است.

مسافران می‌توانند شکایات خود درباره گران‌فروشی یا فروش اجباری بلیت را در سامانه حقوق مسافر سازمان هواپیمایی کشوری به آدرس caa.gov.ir ثبت و پیگیری کنند.»

انتهای پیام/

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا